۲۷ مهر ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۶
کد خبر: ۶۹۲۷۹۸

تفرقه جلوه ای از بی تدبیری امت اسلامی

تفرقه جلوه ای از بی تدبیری امت اسلامی
آیت الله کعبی گفت: یکی از جلوه های بی تدبیری این است که حاکمان مستبد و خود باخته دوستی را به دشمنی تبدیل کنند و با باج دادن به دشمنان اسلام ذلت را بر عزت ترجیح دهند.

آیت الله کعبی عضو جامعه مدرسین و مجلس خبرگان به مناسبت هفته وحدت در گفت و گو با خبرنگار سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا اظهار داشت: وحدت یک شعار تشریفاتی نیست بلکه نیاز راهبردی امت اسلامی است و امت در سایه وحدت اقتدار و عزت و پیشرفت خود را می تواند بازتولید کند و در سایه تفرقه ذلت، ضعف، آشوب و بی نظمی و جنگ های داخلی و عقب ماندگی به دست آورد. بنابراین امت اسلامی بین دو گزینه پیشرفت و عقب ماندگی، عزت و ذلت، اقتدا و ضعف باید با اقتدا به رسول الله(ص) و رهبران صالح بیدار باشد و هوشمندانه در مقابل فتنه ها و توطئه های دشمنان بایستد و با بیداری اسلامی و با هم افزایی و انسجام و دشمن شناسی و اتحاد حول رهبری مقتدر به باز سازی خود بپردازد.

وی در ادامه افزود: امروز اگر نگاه کنید به توانمندی های درونی امت اسلامی توانمندی های اقتصادی کشورهای اسلامی می توانند بازار مشترک اسلامی راه بیندازند، سرمایه های امت می تواند امت اسلامی را به یک امت توانمند در عصر اقتصاد تبدیل کند که از اروپا و آمریکا و کشورهای مدعی هم جلوتر بیفتد. اتفاقا رسول اکرم(ص) امت اسلامی را به این مطلب توجه می دهد و می فرماید: اِنّی لا اَخافُ عَلی اُمَّتِیَ الْفَقْرَ وَ لكِنْ اَخافُ عَلَیْهِمْ سوءَ التَّدْبیرِ. من نمی ترسم که امت من فقیر شوند بلکه نگرانم که امت من در سایه بی تدبیری توانمندی های اقتصادی خود را از دست بدهند.

عضو جامعه مدرسین و مجلس خبرگان بیان داشت: سرمایه های امت به ویژه در بُعد سرمایه های انسانی و سرمایه های طبیعی و اقتصادی در اثر بی تدبیری ضایع شده و از بین می رود.  یکی از جلوه های بی تدبیری تفرقه است، یکی از جلوه های بی تدبیری این است که حاکمان مستبد و دیکتاتور و طاغوت و خود باخته و سست عنصر دوستی را به دشمنی تبدیل کنند و با باج دادن به دشمنان اسلام ذلت را بر عزت ترجیح دهند. امت اسلامی باید بیدار باشد و یکپارچه در مقابل دشمنان بایستد.

تفرقه جلوه ای از بی تدبیری امت اسلامی

نماینده مجلس خبرگان ضمن تاکید بر ضرورت وحدت اسلامی خاطرنشان کرد: در بُعد سیاسی نباید اجازه بدهیم که رژیم صهیونیستی از طریق چند مزدورِ خود باخته و نوکرِ خود به عمق های استراتژیک امت اسلامی به وسیله تفرقه راه پیدا کند و همین طور در بحث فرهنگ و اجتماع که امروزه بالاترین قدرت، قدرت اجتماعی و قدرت نرم و قدرت فرهنگی است و ما درسایه وحدت می توانیم قدرت خودمان را بازتولید کنیم.

وی در پایان در توضیح موانعی از وحدت اسلامی گفت: جهل یکی از مواردی است که در رأس همه موانع است. موارد یگر عبارتند از سست عنصری و بی ارادگی، بی بصیرتی و عدم شناخت دشمن، بی توجهی به توطئه های پیچیده دشمنان، منفعت طلبی و دیکتاتوری حکومت های مستبد، بی توجهی به مسائل اصلی امت و حاشیه سازی و توجه به مسائل فرعی، برجسته سازی اختلافات طبیعی فرهنگی و مذهبی و بی توجهی به مشترکات و منافع مشترک امت اسلامی و غفلت از اهداف رسول الله(ص) که برای تشکیل امت نمونه بر ما ترسیم کرده است.

 

ارسال نظرات