۲۴ مهر ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۸
کد خبر: ۶۹۲۴۳۶

بازنگری در تولید محصولات رادیو و تلویزیون

بازنگری در تولید محصولات رادیو و تلویزیون
حجت الاسلام بهرامیان گفت: دکتر جبلی برای حفظ و افزایش مخاطب باید تحول و بازنگری جدی در تولیدات و محصولات رادیو و تلویزیون را در دستور کار خود قرار دهد.

به گزارش سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا،حجت الاسلام محمدرسول بهرامیان با اشاره به تأکید خاص مقام معظم رهبری مبنی بر لزوم توجه به جهاد تبیینی به خصوص در بستر فضای مجازی، اظهار داشت: یکی از مطالبات جدی رهبر معظم انقلاب از رئیس جدید رسانه ملی این است که وارد بحث تولید محتوا در زمینه فضای مجازی شود و به این وسیله اهداف انقلاب اسلامی را دنبال کند.

وی افزود: البته دکتر جبلی برای این که بتواند در وهله نخست مخاطب موجود را حفظ کرده و در مرتبه بعد، نسبت به افزایش مخاطب جدید اقدام کند باید تحول و بازنگری جدی در تولیدات و محصولات رادیو و تلویزیون را در دستور کار خود قرار دهد.

وی گفت: مقام معظم رهبری در حکم انتصاب رئیس صداوسیما، از رسانه ملی به عنوان دانشگاهی برای ارتقای سطح آگاهی و معرفت عمومی و آوردگاهی برای مقابله با امواج خصمانه تحریف و تفتین و نیز قرارگاهی برای پراکندن امید و نشاط در فضای عمومی کشور توصیف کردند که توجه به این مباحث می طلبد که مدیران صدا و سیما در مقطع کنونی برنامه ریزی هدفمندی برای تحقق این اهداف داشته باشند.

این پژوهشگر حوزوی همچنین تأکید کرد: آن چه مسلم است این که رسانه ملی به عنوان دانشگاه عمومی ملت، رسالت خطیری چون هدایت فرهنگی جامعه را به عهده دارد، در عین حال که به تصریح مقام معظم رهبری، وظیفه بسیار مهم ترویج سبک زندگی ایرانی و اسلامی و تقویت وحدت و همبستگی ملی را برعهده دارد و طبعاً در این جهت نمی تواند و نباید از اقتضائات فضای مجازی غافل شود.

وی بیان داشت: به عقیده بنده در شرایط کنونی صدا و سیما، با دو چالش مهم مخاطب و نیز تولید محتوا روبروست، از این منظر که در سال های اخیر به نظر می رسد که تا حدودی شاهد افت مخاطبان رادیو و تلویزیون در قیاس با سال های دهه هشتاد و هفتاد بوده ایم و این مساله در جای خود نیاز به تحلیل و بررسی دقیق و عالمانه دارد.

وی افزود: از سوی دیگر در بحث تولید محتوا، همچنان ضعف ها و نقص های جدی در عملکرد رسانه ملی وجود دارد که به هیچ وجه قابل کتمان نیست که از آن جمله می توان به ضعف نسبی در تولید سریال های مناسبتی و غیرمناسبتی در طول سال های اخیر اشاره کرد.

ارسال نظرات