۲۸ مهر ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۰
کد خبر: ۶۹۲۸۸۴
همزمان با هفته وحدت؛

آغاز چهاردهمین دوره مسابقات سراسری قرآنی «مدهامتان» در مشهد

آغاز چهاردهمین دوره مسابقات سراسری قرآنی «مدهامتان» در مشهد
خراسان رضوی ـ چهاردهمین دوره مسابقات سراسری قرآنی «مدهامتان» با رقابت ۸۷ نفر راه‌یافته به مرحله نهایی در مشهد آغاز شد.

به گزارش خبرگزاری رسا در خراسان رضوی، چهاردهمین دوره مسابقات سراسری قرآنی «مدهامتان» با رقابت ۸۷ شرکت‌کننده راه‌یافته به مرحله نهایی این مسابقات، شامگاه سه‌شنبه در مشهد آغاز شد.

مرتضی طاهریان در آیین افتتاحیه این دوره از مسابقات قرآنی «مدهامتان»، با بیان این‌که اگر به‌عنوان مسلمان، پیوند خود را با قرآن و ارتباطمان را با دین مشخص نکنیم، در دین‌داری خللی جدی داریم، اظهار کرد: علت بروز مشکلات در زندگی را باید در فاصله گرفتن از آموزه‌های دینی بجوییم.

وی با تأکید بر لزوم تنظیم زندگی طبق سبک زندگی ائمه و انس با قرآن، ادامه داد: عمده چالش‌هایی که امروز در جوامع اسلامی در سراسر جهان به‌وجود می‌آید به دلیل فاصله گرفتن از قرآن و آموزه‌های قرآنی است.

معاون هماهنگی ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور با اشاره به آغاز هفته وحدت، با طرح این سوال که برای فراگیر شدن این مفهوم در جهان، چه اندازه تلاش کرده‌ایم، خاطرنشان کرد: برخی افراطیون بین مسلمانان اختلاف‌افکنی می‌کنند که سبب باعث کشته شدن آنان می‌شود همانطور که در اتفاقات اخیر کشور افغانستان دیدیم جمع زیادی از شیعیان اهل بیت (ع) به شهادت رسیدند.

وی به رفتارهای جریان‌های افراطی در شعله‌ور کردن اختلافات مذهبی نیز اشاره کرد و گفت: برخی افراطیون با سخنان و رفتار ناصواب، به این جریان‌ها دامن می‌زنند که سبب شیعه‌کشی می‌شود.

طاهریان با بیان این‌که فعالیت‌های ستاد کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کشور بر دو محور اصلی «قرآن» و «عترت» بنا نهاده شده است، خاطرنشان کرد: مسابقات قرآنی «مدهامتان» تبدیل به رویدادی معتبر در جامعه قرآنی کشور شده است.

وی اضافه کرد: در ستاد کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد تلاش شد تا انس و نسبت خود با قرآن در جامعه را افزایش دهیم و قرآن را در هر عرصه فرهنگی و هنری دخیل کنیم.

معاون هماهنگی ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور با تأکید بر این‌که هرگاه بین قرآن و آثار هنری پیوند ایجاد شد، شاهد ماندگاری و اثرگذاری آن اثر بودیم، بیان کرد: مقام معظم رهبری در رابطه با قرآن دغدغه‌های فراوانی دارند و آن را مطرح کردند که این ستاد تلاش می‌کند تا به این دغدغه‌ها جامه عمل بپوشاند./د101/

ارسال نظرات