۲۸ مهر ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۸
کد خبر: ۶۹۲۸۹۳
مدیر مدرسه علمیه تخصصی امام خامنه‌ای بجنورد:

خنثی‌سازی تحریم اولویت نخست در بازدارندگی اقتصادی است

خنثی‌سازی تحریم اولویت نخست در بازدارندگی اقتصادی است
خراسان شمالی – حجت‌الاسلام آزموده با اشاره به تأکیدات رهبر معظم انقلاب مبنی بر خنثی‌سازی تحریم‌ها، گفت: خنثی‌سازی تحریم اولویت نخست در بازدارندگی اقتصادی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام نعمت‌الله آزموده، مدیر مدرسه علمیه تخصصی امام خامنه‌ای بجنورد، امروز در جمع طلاب حوزه علمیه استان، با اشاره به تأکیدات رهبر معظم انقلاب مبنی بر خنثی‌سازی تحریم‌ها، اظهار کرد: رهبر انقلاب اسلامی در سال گذشته و در دیدار خانواده معظم شهید سلیمانی فرمودند: رفع تحریم دست دشمن است و خنثی کردن تحریم دست ما است؛ غیر از این است؟ ما که نمی‌توانیم خودمان رفع تحریم کنیم. دشمن باید رفع تحریم کند؛ اما خودمان می‌توانیم این تحریم دشمن را خنثی کنیم. پس این مقدم است؛ بیشتر دنبال این باشیم.

وی افزود: امام خامنه‌ای با دو وصف اولویت اقدام برای خنثی‌سازی تحریم و اکثریت تلاش برای خنثی‌سازی تحریم این مهم را وظیفه دولت دانستند.

حجت‌الاسلام آزموده گفت: متأسفانه دولت قبل با نگاهی که به اولویت رفع تحریم به‌علاوه اولویت ارتباط با غرب داشت، این مهم راحتی در آخرین ماه‌های فعالیتش جدی نگرفت؛ اما اکنون رئیس‌جمهور جدید، در دومین ماه خدمتش به این اولویت اهتمام ورزیده است.

وی با اشاره به اولویت‌ها و ملزومات موردنیاز برای تحقق خنثی‌سازی تحریم، عدم اعتماد به دشمن را ازجمله این ملزومات دانست و اظهار کرد: این رویکرد یک لازمه اجتناب‌ناپذیر است که باید به‌عنوان یک راهبرد دائمی مدنظر دولتمردان دولت مردمی و انقلابی باشد.

حجت‌الاسلام آزموده افزود: عدم اعتماد به وعده‌ها و قول‌های آمریکا و اروپا بر همین مبنا است و این‌یک رویکرد اصلی است که به نوع نگاه و باور مسئولان برمی‌گردد و در محاسبات و رفتارهای آنان تأثیر می‌گذارد.

وی با بیان اینکه اعتماد و اتکا به ظرفیت‌های داخل کشور از دیگر ملزومات تحقق این مهم است، گفت: واقعیت این است که ایران عزیز دارایی‌های انسانی و امکاناتی بی‌شماری دارد که بی‌بدیل است، مهم‌ترین آن وجود ده‌ها هزار جوان مؤمن و انقلابی و وطنخواه است که به شعار راهبردی ما می‌توانیم باور قلبی دارند؛ ازاین‌رو باید به این داشته‌های بی‌نظیر خصوصاً در عرصه اقتصاد توجه بیش‌ازپیش شود.

حجت‌الاسلام آزموده با اشاره به اینکه وحدت و انسجام بین قوا و فرماندهی واحد در دستگاه‌های دولتی و اجرایی از ملزومات دیگر است، افزود: خوشبختانه این مهم در جلسات هفتگی و مستمر روسای قوای سه‌گانه و در تشکیل منظم شورای هماهنگی اقتصادی و ستاد فرماندهی اقتصادی جلوه‌گر شده است که گام اول و امیدبخش است و باید نتایج آن هرچه سریع‌تر به بار بنشیند. /9314/پ210/

هادی رحیمی
ارسال نظرات