۲۶ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۷
کد خبر: ۶۸۹۸۸۱
نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی:

دولت گذشته همه کم کاری های خود را به FATF گره می زد

دولت گذشته همه کم کاری های خود را به FATF گره می زد
خراسان شمالی - حجت‌الاسلام والمسلمین نوری گفت: دولت گذشته دلیل همه کم‌کاری‌های خود را تحریم‌های ناشی از عدم پیوستن به اف ای تی اف عنوان می‌کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین رضا نوری، نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی و امام‌جمعه بجنورد، امروز در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته مرکز استان که با حضور مردم نمازگزار و با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی مقابله با کرونا در محل مصلای امام خمینی(ره) بجنورد برگزار شد، با تجلیل از خدمات دولت سیزدهم در مدت کوتاهی که اختیار امور را به دست گرفته، اظهار کرد: دولت جدید در بیش از یک ماهی که بر سر کار آمده است، الحق والانصاف اقدامات بسیار خوبی را انجام داده که ازجمله این اقدامات افزایش واردات واکسن کرونا بوده است.

وی با اشاره به اینکه بیش از 70 درصد کل واکسن‌های وارده به کشور، در این مدت کوتاه توسط دولت جدید وارد شده است، افزود: درزمینهٔ تزریق واکسن کرونا نیز با تزریق بیش از هفت میلیون دُز واکسن در طول یک هفته، بیشترین میزان تزریق واکسن در طول یک هفته در جهان متعلق به ایران است که امیدواریم روند به همین‌گونه تداوم یابد تا هر چه زودتر ایمنی نسبی در جامعه ایجاد شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین نوری گفت: برخی در دولت گذشته می‌گفتند اگر اف ای تی اف را امضا و تأیید نکنیم نمی‌توانیم واکسن وارد کنیم و دلیل کم‌کاری‌های خود را تحریم‌های ناشی از عدم پیوستن به این کنوانسیون عنوان می‌کردند؛ اما معلوم شد مشکل از خودشان بوده است؛ زیرا امروز هم اف ای تی اف را امضا نکرده و دولت نیز قولی برای امضای آن نداده است؛ اما می‌بینیم واردات واکسن کرونا به کشور به‌وفور صورت می‌گیرد.

رییس شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی در ادامه از افزایش حضور مسؤولان دولتی در میان مردم در قالب جمعه‌های خدمت قدردانی کرد و افزود: این اقدام مبارکی است که باید هم تداوم یافته و هم گسترش و تعمیق یابد تا نتایج ملموس و مؤثری در پی داشته باشد.

وی تصریح کرد: مردم انتظار ندارند دولت جدید یک‌روزه، یک هفته و یا یک‌ماهه تمام مشکلات کشور را حل کند؛ اما وقتی تلاش شبانه‌روزی هیئت دولت را برای رفع مشکلات و کاستی‌های موجود می‌بینند، اعتماد آن‌ها نسبت به مسؤولان بیشتر می‌شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین نوری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به رونمایی و آغاز به کار سامانه انتقال آنی مجوزهای سرمایه‌گذاری صادرشده(طرح ولایت) به همت استانداری خراسان شمالی، اظهار کرد: اجرای این طرح برای کم کردن زمان اخذ مجوزهای سرمایه‌گذاری در استان اقدام بسیار پسندیده‌ای است.

وی تصریح کرد: با اجرای این طرح مجوزهای آنی سرمایه‌گذاری در استان در اختیار سرمایه‌گذاران قرار داده می‌شود که از این طریق واسطه‌ها حذف شده و بسترهای فسادانگیز نیز از بین می‌رود.

حجت‌الاسلام والمسلمین نوری گفت: در قالب این سامانه تمامی مجوزهای لازم برای سرمایه‌گذاری ازجمله تهیه طرح توجیه فنی و اقتصادی، واگذاری زمین، استعلام تمامی دستگاه‌ها، کارگروه‌ها و موافقت اصولی و جواز تأسیس صادر و بانک عامل برای ارائه تسهیلات نیز مشخص شده و سرمایه‌گذار قرار نیست به هیچ‌یک از ادارات مراجعه کند./9314/پ201/

هادی رحیمی
ارسال نظرات