۲۵ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۹
کد خبر: ۶۸۹۸۰۴
نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی:

تقویت اعتماد عمومی مهم‌ترین اولویت دولت سیزدهم باشد

تقویت اعتماد عمومی مهم‌ترین اولویت دولت سیزدهم باشد
خراسان شمالی - حجت‌الاسلام والمسلمین نوری گفت: افزایش و تقویت اعتماد عمومی مهم‌ترین اولویت و فوریت دولت سیزدهم و انتظار و توقع عمومی و نخبگانی و مطالبه رهبری است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین رضا نوری، نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی و امام‌جمعه بجنورد، امروز در نشست با شماری از مسؤولان استانی، با تأکید بر ضرورت ترمیم اعتماد عمومی مردم به دولت، بر تداوم و تقویت گام‌های دولت سیزدهم برای ارتقای اعتماد عمومی تأکید کرد.

وی با بیان اینکه افزایش و تقویت اعتماد عمومی مهم‌ترین اولویت و فوریت دولت سیزدهم است، خاطرنشان کرد: این انتظار و توقع عمومی و نخبگانی و مطالبه رهبر معظم انقلاب از رئیس‌جمهور و دولت سیزدهم است.

حجت‌الاسلام والمسلمین نوری با اشاره به الزامات و بایسته‌های تقویت اعتماد عمومی، گسترش و تعمیق عدالت در ابعاد مختلف آن را ازجمله این الزامات دانست و افزود: تردیدی نیست که انقلاب اسلامی گام‌های بلندی را در تحقق عدالت برداشته است که تفصیل آن فهرست بلندی را می‌طلبد؛ اما هنوز تا نقطه مطلوب فاصله زیادی مانده است.

وی تصریح کرد: فاصله‌ای که تا تحقق عدالت مطلوب داریم اگر با دقت و سرعت‌ترمیم نشود تبدیل به گسل‌های اجتماعی و فرهنگی عمیق بین حاکمیت و مردم خواهد شد و این همان چیزی است که رهبر انقلاب از آن به عقب‌ماندگی در حوزه عدالت یاد می‌کنند.

رئیس شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی ادامه داد: برای جبران این عقب‌ماندگی رنج‌آور و ناراحت‌کننده که موجب سرافکندگی نیز هست باید تدبیر اقدام فوری صورت گیرد.

وی با اشاره به اینکه راه تحقق عدالت از مسیر رفع تبعیض می‌گذرد، افزود: رفع تبعیض نیز با برداشتن گام‌های اساسی نظیر اصلاح قوانین فسادزا، اجرای بیکم و کاست قوانین ضد فساد، برخورد قاطع با مدیران فاسد محقق و استفاده از مدیران ضد فساد میسر می‌شود که باید به‌صورت ویژه موردتوجه رئیس‌جمهور و تصمیم گیران دولت سیزدهم باشد.

حجت‌الاسلام والمسلمین نوری اظهار کرد: البته در این میان نقش مجلس شورای اسلامی در ریل‌گذاری صحیح این حرکت و نقش قوه قضائیه در مبارزه با فساد و مفسدان نیز بسیار مؤثر است؛ ازاین‌رو انتظار می‌رود قوای سه‌گانه با همراهی و همگامی در راستای تحقق عدالت و تقویت اعتماد عمومی مردم به ساختار مدیریتی کشور و دولت گام بردارند./9314/

هادی رحیمی
ارسال نظرات