۲۹ مهر ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۶
کد خبر: ۶۹۲۹۸۹
معاون دبیر کل حزب الله لبنان:

حزب القوات اللبنانیه مسئول کشتار الطیونه است

حزب القوات اللبنانیه مسئول کشتار الطیونه است
شیخ نعیم قاسم گفت: حزب القوات اللبنانیه متعلق به منطقه الطیونه در بیروت، مسئول مادی و میدانی قتل عام در این منطقه است.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری رسا، معاون دبیر کل حزب الله لبنان با اشاره به شهادت و زخمی شدن ده‌ها نفر از اعضای حزب الله لبنان و جنبش امل در کمین روز پنجشنبه گذشتۀ حزب تحت امر سمیر جعجع در منطقه الطیونه در بیروت یعنی حزب القوات اللبنانیه، تأکید کرد این حزب، مسئول مادی و میدانی قتل عام در الطیونة است.

شیخ نعیم قاسم دیروز در مجلس ترحیم شهید مریم فرحات و محمد السید در منطقه الشیاح خاطر نشان کرد اتهام زنی به هر طرفی بر اساس اسناد و مدارکی است که تحقیقات آن‌ها را آشکار خواهد کرد.

شیخ نعیم قاسم گفت: «ما منتظر تحقیق برای مشخص کردن جنایتکاران میدانی هستیم، اما منتظر تحقیقات نخواهیم ماند تا طرفی را که در پشت جنایتکاران قرار دارد و آن طرف هم حزب القوات اللبنانیه است، مشخص شود و این - پشتیبانی القوات اللبنانیه از جنایتکاران- قطعی است. آنان از روی عادت در سطح اجرایی، جنایتکار هستند، اما اینکه جنایتکاران به مسئولان وصل هستند این نیاز به پیگیری دارد.»

معاون دبیر کل حزب الله لبنان تاکید کرد: «مسئولیت ما به عنوان حزب الله و جنبش امل آن است که تحقیقات را پیگیری کنیم. مسئولیت شما هم آن است که از خط مشی رهبری تان در مسیر اداره این پرونده حمایت کنید. ما در این پرونده پیروز هستیم. ما با شهدایی که دادیم پیروزیم. با جلوگیری از جنگ داخلی پیروزیم. با بازخواست از جنایتکاران و نیز با جلوگیری از اجرای طرحی که می‌خواستند ما را به آن بکشانند پیروزیم.»

سمیر جعجع، رئیس حزب القوات اللبنانیه است؛ حزبی که در جریان تظاهرات روز پنج شنبه در منطقه الطیونه از سوی حزب الله عامل تیراندازی به تظاهرکنندگان لبنانی شناخته شد.

در پی تظاهرات مسالمت‌آمیز حامیان جنبش امل و حزب‌الله در مقابل دادگستری لبنان، شبه‌نظامیانی که از قبل بر روی ساختمان‌های اطراف مستقر شده بودند به سوی آنان شلیک کرده و بر اثر اصابت گلوله به سر و قلب برخی از مردم ۷ تن شهید شده و بیش از ۳۰ تن دیگر نیز مجروح شدند. بلافاصله بعد از این حادثه حزب‌الله و جنبش امل اعلام کردند حزب القوات اللبنانیه مسئول این حمله است و باید محرکان و صحنه‌گردانان این حادثه معرفی و مجازات شوند./۹۸۸/

منبع: شبکه تلویزیونی المنار

ارسال نظرات