۲۹ مهر ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۲
کد خبر: ۶۹۲۹۹۴

مرحله استانی شانزدهمین جشنواره ملی تلاوت‌های مجلسی در کاشان برگزار شد

مرحله استانی شانزدهمین جشنواره ملی تلاوت‌های مجلسی در کاشان برگزار شد
اصفهان - مرحله استانی شانزدهمین جشنواره ملی تلاوت‌های مجلسی چهارشنبه شب در آستان مقدس امامزاده سلطان امیر احمد کاشان برگزار شد.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، عبدالرضا تولیت مسؤول دارالقرآن اداره تبلیغات اسلامی کاشان در شانزدهمین جشنواره ملی تلاوت‌های مجلسی گفت: در این مسابقات ۵ قاری از شهرستان‌های کاشان و آران و بیدگل و ۱ نفر قاری از شهرستان شهررضا به مدت ۱۰ دقیقه تلاوت می‌کنند.

وی افزود: در پایان مرحله استانی شانزدهیمن جشنواره ملی تلاوت‌های مجلسی احسان ابراهیمی با اکثریت آرای مردمی و مستمعین در این مراسم به عنوان قاری نخست و برتر انتخاب شد.

به گفته وی احسان ابراهیمی، محمد پهلوانی، محمد مهدی طهماسبی، محمد جواد عطائی، سید مهدی رخسارزاده و صادق رجایی هر کدام ۱۰ دقیقه آیات انتخابی خود را از حفظ قرائت کردند و در پایان احسان ابراهیمی به عنوان نفر برتر و نماینده شهرستان کاشان و استان اصفهان در مسابقات کشوری جشنواره ملی تلاوت‌های مجلسی که اواخر آبان ماه برگزار خواهد شد شرکت خواهد کرد.

تولیت یادآور شد: این مسابقات از سوی مجمع قرآنی هیات صاحب الزمان(عج) تهران به همت داود جعفری و با همکاری مؤسسات قرآنی و جمعی ازپیشکسوتان قرانی شهرستان کاشان به صورت مردمی برگزار می شود.

لازم به توضیح است، مرحله استانی شانزدهیمن جشنواره ملی تلاوت‌های مجلسی در کاشان با حضورداود جعفری دبیر جشنواره‌های ملی تلاوت مجلسی کشور، حجت الاسلام محمدرضا اسلامی تبار مفسر قرآن و امام جمعه موقت کاشان، رئیس شورای شهرکاشان و قاریان و اساتید قرآنی دو شهرستان کاشان و آران و بیدگل و با همکاری اداره اوقاف و امور خیریه کاشان، اداره تبلیغات اسلامی کاشان و مؤسسات و مجامع قرآنی کاشان در آستان مقدس سلطان امیراحمد شهرستان کاشان برگزار شد.

شایان ذکر است، بیش از ۲۰ مؤسسه قرآنی مجوز دار، ۱۴ خانه روستایی و شهری قرآنی، بیش از ۲۵۰ مربی و استاد قرآنی شناسنامه دار، بیش از ۵۰۰ جلسه قرآنی هفتگی سنتی در حسینه ها، تکایا و مساجد، حدود ۳۰۰ قاری قرآن، بیش از یکهزار حافظ قرآن، بیش از ۵۰ حافظ نهج البلاغه و بیش از ۵۰ رتبه بین المللی قرآنی درمنطقه کاشان فعالیت دارند./۱۳۰۷/پ۲۱۰/
محمد ملک آبادی
ارسال نظرات