۰۱ آبان ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۸
کد خبر: ۶۹۳۰۰۳

ترک فعل مصداق منکر، امربه معروف و نهی از منکر خاطیان واجب الهی

ترک فعل مصداق منکر، امربه معروف و نهی از منکر خاطیان واجب الهی
حجت الاسلام و المسلمین رضوی مهر گفت: شهدای امر به معروف و نهی از منکر مظلوم ترین شهدای عصر حاضر بوده که خون مقدسشان موجب احیاء این دو عنصر الهی شده است.

حجت الاسلام و المسلمین سید جلال رضوی مهر استاد حوزه علمیه در گفت و گو با خبرنگار سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا، با اشاره به ضرورت امربه معروف و نهی از منکر در جامعه اسلامی گفت: امروز امربه معروف و نهی از منکر از جمله ارزش ها و حقایقی است که فلسفه این دوحکم الهی حیات طیبه را برای بشریت رقم می زند، امر به معروف و نهی از منکر اطاعت محض الهی است، معروف هر آنچیزی است که رسول خدا به جامعه معرفی کرده و منکر هرآنچیزی است که فاعل به قبح آن آگاه است.

استاد حوزه علمیه ابراز داشت: کسانی که در تدوین قانون حضور دارند باید مجریان امر را برای توسعه و مردم را برای مطالبه در این امر خیر ارائه طریق بدهند، امر به معروف و نهی از منکر دو واجب مغفول  و دو ارزش مظلوم در میان امت اسلام است. کسانی که علم به امر به معروف و نهی از منکر ندارند و یا با امر به معروف و نهی از منکر گزینشی برخورد می کنند، حقیقت این امر را نمی شناسند.

وی اذعان داشت: امر به معروف و نهی از منکر امروز در قانون اساسی ما سلسسله احکامی را به خود اختصاص داده است که در جایگاه خود می تواند بهترین اتکال حقوقی برای اشخاص حقیقی و حقوقی را رقم بزنند، نباید امر به معروف و نهی از منکر را  تنها به حجاب، سگ گردانی اختصاص بدهیم.

حجت الاسلام و المسلمین  رضوی مهر ادامه داد: برخورد با خاطیان در مسئولیت های بالا و ترک فعل از مصادیق امر به معروف و نهی از منکر است، مسئولینی که ستاد امر به معروف و نهی از منکر را تشکیل می دهند،  متشکل از حضور شش وزیر( اطلاعات، کشور، فرهنگ و ارشاد، آموزش پرورش، علوم، صنعت) دو نفر از نمایندگان مجلس شورای اسلامی، نماینده تام الاختیار رئیس قوه قضاییه، فرمانده نیروی انتظامی، رئیس سازمان بسیج، دو نفر مجتهد به انتخاب شورای عالی حوزه علمیه، یک نفر مجتهده به انتخاب شورای عالی حوزه های خواهران و یکی از ائمه جمعه، است که با دقت، علم و آگاهی برنامه ریزی می کنند و اجازه نمی دهند افراط و تفریط در امر به معروف و نهی از منکر صورت بپذیرد.

وی با بیان اینکه آمران به معروف و ناهیان از منکر مردان میدانی هستند که بویی از شهدا برده اند، خاطرنشان کرد: باید محتوا، عملکرد و شیوه و روش امر به معروف و نهی ازمنکر مطابق با گام دوم انقلاب اسلامی احکامی مطابق با نیاز جامعه را تشکیل بدهد، آمران به معروف و ناهیان از منکر مردان میدانی هستند که بویی از شهدا برده و مرام شهدا را در کردارشان می بینیم.

عضوء مجمع نمایندگان طلاب حوزه علمیه قم بیان کرد: شهدای امر به معروف و نهی از منکر مظلوم ترین شهدای عصر حاضر بوده که خون مقدسشان موجب احیاء این دو عنصر الهی شده است، به فضل الهی امروز قانون حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر از سلسله قوانین مستحکم اساسی ما که در مراسلات درج کردیده و در طرح دو فوریتی مجلس شورای اسلامی مصوب و سپس به تأیید شورای نگهبان رسیده است.

حجت الاسلام و المسلمین رضوی مهر در پایان عنوان کرد: هجمه های امروز به امر به معروف و نهی از منکر از آن سوی مرزها تأمین و مزدورانی را در داخل اجیر اهداف و امیال شیطانی خود کرده اند، امر به معروف و نهی از منکر قلبی، زبانی، نوشتاری و عملی است که مراتب زبانی و نوشتاری آن وظیفه آحاد مردم و دولت است. مرتبه عملی آن باید حساب شده و طبق قوانین و مقررات بر گردان دولت بوده و بایستی خود را ملزم به رعایت آن بداند.

ارسال نظرات