۲۵ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۷
کد خبر: ۶۸۹۷۳۵

جلوگیری از اتلاف ارزش ها با اجرای امر به معروف و نهی از منکر

جلوگیری از اتلاف ارزش ها با اجرای امر به معروف و نهی از منکر
حجت الاسلام والمسلمین رضوی مهر گفت: امروز نسل خوبی ها و جلوگیری از پدیده شوم سرپیچی از فرمان خدا با ضمانت اجرای امر به معروف و نهی از منکر میسر است.

حجت الاسلام والمسلمین سید جلال رضوی مهر نایب رییس مجمع نمایندگان طلاب و فضلاء حوزه علمیه قم در گفت و گو با خبرنگار سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا با اشاره به اهمیت امربه معروف و نهی از منکر در جامعه گفت:  غفلت از امر به معروف و نهی از منکر موجب کم رنگ شدن ارزش های اسلامی در جامعه می شود، امربه معروف  و نهی از منکر چه لسانی و چه عملی از خواسته های خداوند در قرآن کریم و مطالبه او از بندگان است، البته باید مراتب امر به معروف و نهی از منکر از سوی آمران مراعات شود و قانون مصوب بتواند به دفاع از حقوق آمر به معروف و نهی از منکر، شرایط تنفس حیات ارزش های اسلامی را تامین نماید.

استاد سطح عالی حوزه ابراز داشت: وجوب امر به معروف و نهی از منکر به عنوان واجب الهی حقیقت غیر قابل انکار است، باید دانست امروز نسل خوبی ها و جلوگیری از پدیده شوم سرپیچی از فرمان خدا با ضمانت اجرای امر به معروف و نهی از منکر میسر است.

وی ادامه داد: امر به معروف و نهی از منکر نباید دسیسه ای برای میدان احزاب، گروها و یا کسانی باشد که آنان این واجب الهی را نمی شناسند، امر به معروف و نهی از منکر یک واجب الهی است که ترک آن موجب غضب و خشم الهی خواهد شد، با امر به معروف و نهی از منکر جامعه سالم و امنیت مستمر را شاهد خواهیم بود.

نایب رییس مجمع نمایندگان طلاب و فضلاء با بیان اینکه امر به معرو ف به حکم عقل و شرع بر تمام افراد جامعه اسلامی واجب است، اذعان داشت: امر به معروف و نهی از منکر از اتلاف ارزش ها جلوگیری می کند و اجازه نمی دهد جامعه ما منزوی، مرده و دور از فعالیت باشد، امر به معرو ف به حکم عقل و شرع بر تمام افراد جامعه اسلامی واجب است.

حجت الاسلام رضوی مهر در پایان با اشاره به جریان سازی علمی امر به معروف و نهی از منکرخاطرنشان کرد: امر به معروف و نهی از منکر در همۀ فعالیت های انسانی قابل تعمیم است، با نشر نیکی ها و جلوگیری از بدی ها از خود آغاز کنیم تا شاهد جامعه سربلند و سعادتمند باشیم، باید جریان سازی علمی امر به معروف و نهی از منکر به عنوان پشتوانه ای برای نشر عاقلانه و عالمانه امر به معروف و نهی ازمنکر رقم بخورد.

ارسال نظرات