۰۴ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۴
کد خبر: ۶۸۷۷۶۴

آمران به معروف و ناهیان از منکر برجسته ترین افراد جامعه اسلامی

آمران به معروف و ناهیان از منکر برجسته ترین افراد جامعه اسلامی
حجت الاسلام و المسلمین رضوی مهر گفت: از قوه قضاییه انتظار می رود با ضاربان به آمران به معروف و ناهیان از منکر برخورد با شدت و اقتدار را اعمال کند.

حجت الاسلام والمسلمین سید جلال رضوی مهر نایب رییس مجمع نمایندگان طلاب و فضلاء حوزه علمیه قم در گفت و گو با خبرنگار سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا، با اشاره وضعیت امربه معروف و نهی از منکر در جامعه اسلامی ایران اظهار داشت:با خبر شدیم طلبه آمربه معروف و ناهی از منکر همراه با همسرش توسط اراذل و اوباش در مهر شهر کرج مورد ضرب و شتم قرار گرفته اند، بردستگاه قضایی لازم است با اشد مجازات برای ضاربان بر آمران به معروف و ناهیان از منکر برخورد کنند.

وی ابراز کرد: امروز گهگاهی شاهد هستیم که با هجوم به ارزش های اسلامی توسط افرادی هنجار شکنی در جامعه صورت می گیرد و اگر جلوی این هنجار شکنی ها گرفته نشود امنیت اجتماعی، اخلاقی و حتی امنیت سیاسی به مخاطره واقع می شود.

استاد حوزه علمیه با اشاره به برخورد همراه با اقتدار دستگاه قضایی گفت: از قوه قضاییه انتظار می رود برای ضاربان به آمران به معروف و ناهیان از منکر و حمله کنندگان به ارزش های اسلامی و کسانی که به دنبال نا امن کردن اخلاقی، امنیتی و اجتماعی جامعه هستند مجازات معین و همچنین برخورد با شدت و اقتدار را اعمال کند.

نایب رییس مجمع نمایندگان طلاب و فضلاء حوزه علمیه قم اذعان کرد: اگر وظیفه آحاد مردم طبق آیه قرآن تذکر لسانی است اجازه ندهند این حق امت اسلام مورد هجمه قرار بگیرد، بردانشگاه و حوزه ها لازم است که به احیاء امور مربوط به حقوق آمران به معروف و ناهیان از منکر بپردازند و با برگزاری تریبون های آزاد و همچنین جمع های علمی با نشر و توسعه این مباحث، زیربنای فکری جامعه را بیش از پیش آماده کنند.

وی در ادامه بیان کرد: فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر خواسته قرآن کریم است، آمران به معروف و ناهیان از منکر از برجسته ترین افراد جامعه اسلامی برای حفظ و اجرای  ارزش های اسلامی محسوب می شوند.

حجت الاسلام و المسلمین رضوی مهر تصریح کرد: هرگز هیچ ایرانی راضی به از هم پاشیدگی امنیت اجتماعی و از بین رفتن ارزش های اخلاقی نیست، همگان مسئول می باشند چنانکه فرموده است کلکمْ راعٍ، وَ کلکمْ مَسْؤُولٌ عَنْ رَعِیتِهِ.

وی خاطر نشان کرد: انتظار می رود نیروی انتظامی در چنین مواقعی به موقع حضور پیدا کند، عاملان، مرتکبان و جانیان را با شدت برسر جای خود بنشاند.

نایب رییس مجمع نمایندگان طلاب و فضلاء اظهار داشت: دستگاه های مربوطه وظیفه دارند از آمران به معروف و ناهیان از منکر تقدیر و تشکر کنند، مردم باید بر کسانی که سهم بسزایی برای امنیت اخلاقی، اجتماعی جامعه بدوش کشیدند، همواره افتخار کنند. 

حجت الاسلام و المسلمین رضوی مهر در پایان ابراز داشت: ضاربان جناب آقای عابدی و خانواده محترمشان منتظر مجازات قانونی و پیگرد های قضایی باشند و بدانند مردم مدعی اجرای قانون از دستگاه قضا علیه آنان خواهند بود. 

ارسال نظرات