۲۰ مهر ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۵
کد خبر: ۶۹۲۰۴۹
آیت الله قزوینی مطرح گرد؛

دشمن از فضای مجازی حداکثر استفاده را علیه مسلمانان می‌برد

دشمن از فضای مجازی حداکثر استفاده را علیه مسلمانان می‌برد
آیت الله قزوینی گفت: به دلبل وجود ظرفیت بالای فضای مجازی امروز مباحث دینی نه به صورت منطقه‌ای بلکه باید در گستره جهانی تبلیغ شود.

به گزارش خبرگزاری رسا،همزمان با دهه وقف همایش تکریم از یاوران وقف و خادمین بقاع متبرکه با حضور آیت الله حسینی قزوینی و جمعی از مسئولان کشوری و لشکری در امامزاده صالح (ع) برگزار شد.

در ابتدای این مراسم حجت الاسلام حسنی امام جمعه قمصر با تاکید به طهارت نفس اظهار داشت: انسان در کنار طهارت جوارح باید طهارت باطنی نیز داشته باشد و خود را از رذائل اخلاقی و صفات ناپسند دور سازد؛ پروردگار به کسی که طهارت باطنی داشته باشد رزق معنوی عنایت می‌کند رزقی که تنها انسان‌های پاک می‌توانند لذت آن را بچشند.

در ادامه حجت الاسلام ایمانی امام جمعه لواسانات با استناد به روایات، عنوان کرد: انسان مؤمن خودش را امت پیامبراکرم (ص) می‌داند و علاوه بر ظاهر به باطن خود نیز توجه دارد، طبق صریح روایات؛ امت آخر الزمان که امت پیامبراکرم (ص) هستند اهل خضوع و خشوع بوده و همواره به دنبال کسب رضایت پروردگار هستند. آنان از درون نیز انسان‌های تأثیرگذاری بوده و افراد خودساخته ای به شمار می‌روند که در گسترش عدالت بسیار تلاش می‌کنند.

امام جمعه لواسانات امر به معروف و نهی از منکر را یک فریضه الهی خواند و ابراز کرد: متأسفانه امروز امر به معروف و نهی از منکر در جامعه بسیار کمرنگ شده و رنگ باخته است در حالی که اگر همه مردم به این وظیفه همگانی عمل کنند خلاف و قانون شکنی در جامعه رخ نمی‌دهد. امروز کسانی که در کشور مسؤولیت دارند و جز نظام محسوب می‌شوند باید مراقب ظاهر و باطن خود باشند اگر چنین نباشند انقلاب را دچار چالش می‌کنند چرا که اگر در جامعه اسلامی مسؤولان و حاکمان درست رفتار نکنند دیگر از مردم نمی‌توان توقع داشت که به قانون ملتزم باشند.

در ادامه آیت الله حسینی قزوینی به تفاوت عصر حاضر با دوران‌های گذشته اشاره کرد و گفت: اگر در گذشته کسی می‌خواست فرهنگی را تبلیغ و ترویج کند باید مقاله یا کتابی تألیف می‌کرد اما امروز به دلیل رسانه‌های جمعی جهان نه یک دهکده بلکه به یک خانه تبدیل شده و افراد به راحتی می‌توانند مبلغ فرهنگ‌های مختلف باشند، برای مثال قضیه فیلمی که یک نماینده بلند پایه علیه اسلام و پیامبران طراحی و تولید کرد با اینکه پخش آن ممنوع بود اما به صورت غیر قانونی در عرصه فضای مجازی منتشر شد و ۷ میلیون انسان آن را تماشا کردند؛ بنابراین امروز مباحث دینی نه به صورت منطقه‌ای بلکه باید در گستره جهانی تبلیغ شود.

رئیس مؤسسه تحقیقاتی حضرت ولیعصر (عج) با بیان اینکه دشمن از فضای مجازی حداکثر استفاده را علیه مسلمانان می‌برد، عنوان کرد: دانشمندان دانشگاه علم و صنعت مقاله‌ای تهیه کردند مبنی بر اینکه در منطقه خاورمیانه ۳۰۰ شبکه ماهواره‌ای علیه مکتب تشیع برنامه تولید و پخش می‌کنند اما با وجود این فعالیت گسترده دشمنان، ما مسلمانان رسانه‌هایی که بتوانند پاسخ این شبهات را بدهند بسیار کم و انگشت شمار است.

وی با استناد به کلام رهبر معظم انقلاب، تصریح کرد: رهبری فرمودند نباید از آزادی ترسید و از مناظره گریخت، لازم است شورای مدیریت حوزه علمیه تدارک و فرصت این مهم را ایجاد کنند؛ کرسی آزاد اندیشی و مناظره بهترین راه نشر فرهنگ اهل بیت (ع) و مکتب تشیع است. کتاب شیعة و الصحیح کتابی علیه مکتب تشیع است که در پایتخت سودان ۸ میلیون نسخه توسط دشمن چاپ و منتشر شده است. یا در ایام حج سال پیش ۱۰ میلیون جلد کتاب به ۲۰ زبان زنده دنیا که غالباً ضد شیعه است توسط دولت سعودی در میان زائران و حاجیان بیت الله الحرام توزیع و پخش شده است. همچنین با توجه به اعلام سفارت جمهوری اسلامی ایران در پاکستان فقط در ظرف یک سال ۶۰ عنوان کتاب با شمارگان میلیونی که قریب به ۳۰ میلیون جلد می‌رسد برضد مکتب تشیع چاپ و منتشر شده است. دشمن در دشمنی خود فعالانه و دقیق عمل می‌کند و لازم است برای مقابله با این دشمنی آگاهانه و با ابزار روز وارد عمل شویم.

آیت الله حسینی قزوینی در بخش دیگر سخنان خود به اهمیت وقف و بذل مال اشاره و اظهار داشت: در قرآن کریم ۸ مورد جهاد مال و جان آورده شده است و خداوند در این آیات جهاد مال را مقدم بر جهاد نفس بیان می‌کند این تقدم پیامی دارد و آن این است که جهاد با مال بسیار برای انسان دشوارتر از جهاد نفس است. انسان‌های بسیاری هستند که ابایی ندارند در میدان جنگ حاضر شوند اما برخی از همین افراد ممکن است به سختی بذل و انفاق مال داشته باشند.

رئیس مؤسسه تحقیقاتی حضرت ولیعصر (عج) یکی از لوازم انجام فعالیت‌های فرهنگی را وجود زمینه‌های مالی بیان کرد و گفت: انسان هر کاری که می‌خواهد در عرصه فرهنگی انجام دهد باید هزینه و مال نیز داشته باشد. حتی پیروزی پیامبراکرم (ص) نیز علاوه بر شمشیر امام علی (ع) مرهون اموال حضرت خدیجه (س) بود. اگر اموال حضرت خدیجه (س) نبود معلوم نمی‌شد نتیجه اسلام به کجا می‌رسید. امروز آن عزیزانی که از اموال خود می‌گذرند و اموال خود را در عرصه‌های مختلف از جمله مسائل فرهنگی هزینه می‌کنند نزد خداوند متعال از جایگاه ویژه ای برخوردار هستند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: در قرآن کریم ۴۳ آیه برای جهاد وجود دارد و در خصوص انفاق و صدقات بیش از ۱۰۰ آیه نازل شده است و این نشان از جایگاه وقف و اهمیت آن دارد.

ارسال نظرات