۲۹ مهر ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۸
کد خبر: ۶۹۳۰۲۲
قائم مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی؛

برگزاری مراسم مراسم ۱۳ آبان در سراسر کشور

برگزاری مراسم مراسم ۱۳ آبان در سراسر کشور
حجت الاسلام اشجری گفت: براساس مکاتبه ای که با وزارت کشور انجام گرفته مراسم ۱۳ آبان، در شهرهایی با وضعیت آبی، زرد، نارنجی و قرمز، برگزار می شود.

به گزارش سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، حجت الاسلام مجتبی اشجری، صبح امروز در جلسه هماهنگی بزرگداشت مراسم یوم الله ۱۳ آبان روز ملی مبارزه با استکبار جهانی با میلاد فرخنده نبی مکرم اسلام (صل الله علیه و آله و سلم) و ولادت امام صادق (علیه السلام) گفت: در آستانه یوم الله۱۳ آبان قرار داریم روزی که یادآور سه رخداد بزرگ در سه مقطع از تاریخ است و وجه مشترک آن مبارزه با ظلم و استکباراست. سال ۱۳۴۳ تبعید امام خمینی (ره)، سال ۱۳۵۷ شهادت جمعی از دانش آموزان و سال ۱۳۵۸ تسخیر لانه جاسوسی که معمار کبیر انقلاب اسلامی از آن به عنوان انقلاب دوم نام بردند.

قائم مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی افزود: اگر چه این سه رخداد، در سه مقطع مختلف تاریخی اتفاق افتاده است، اما یک وجه مشترک دارد، که مبارزه در برابر زورگویی، زیاده خواهی و استکبار جهانی است.

وی ادامه داد: این روز در تقویم جمهوری اسلامی ایران بر اساس مصوبه مجلس شورای اسلامی، به عنوان روز ملی مبارزه با استکبار جهانی نامگذاری شده است، بنابراین باید مراقبت شود تا برنامه های این مناسبت نیز با همین نام، یعنی روز ملی مبارزه با استکبار جهانی تدوین و ارائه شود.

اشجری تصریح کرد: قطعا یکی از دستاوردهای مهم پیروزی انقلاب اسلامی، عدالت خواهی و مبارزه با زورگویی و استکبار است و مبارزه و ایستادگی در برابر زیاده خواهی زورگویان که امروز مظهر آن شیطان بزرگ آمریکای جنایتکار است، موجب اقتدار، عزت و بالندگی ملت بزرگ ایران شده است.

قائم مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی با بیان این که ملت بزرگ  ایران پس از پیروزی انقلاب اسلامی بیش از ۴ دهه با همین روحیه مقاومت و استکبار ستیزی، علیه استکبار جهانی ایستادگی می کند، خاطرنشان کرد: امروز نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، پرچمدار مبارزه با استکبار جهانی است و فریاد مرگ بر آمریکای ملت آزاده ایران، تبدیل به الگویی برای همه ملت های مظلوم و آزاده دنیا شده است.

وی اضافه کرد: سالها دشمنی مستمر آمریکا علیه مردم ایران، با توطئه های گوناگون، دسیسه های متعدد و تحریم های ظالمانه، بزرگترین گواه بر بالندگی و اثرگذاری مقاومت جمهوری اسلامی ایران است و همانطور که رهبر معظم انقلاب اسلامی (مدظله العالی) فرمودند، قطعا هزینه سازش با استکبار بیشتر از هزینه ایستادگی خواهد بود.

اشجری با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی در این خصوص عنوان کرد: مقام معظم رهبری در سال ۱۳۹۷ فرمودند« بعضی می گویند تسلیم شویم تا موذی گری دشمن ادامه پیدا نکند، اما نمی دانند، هزیه تسلیم شدن به مراتب بیشتر از ایستادگی کردن است. ایستادگی کردن، هزینه هایی دارد، اما دستاوردهای آن صدها برابر هزینه، فایده دارد. » بنابراین همین ایستادگی ملت آزاده ایران بوده که به کشور عزت، آبرو و اقتدار داده است.

قائم مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی با بیان این که خروج ذلت بار آمریکا از افغانستان و شیطنت رژیم صهیونیستی در همسایگی کشور ما، اهمیت مراسم یوم الله ۱۳ آبان سال جاری را دوچندان می کند، افزود: امروزه رسانه ها، فضای مجازی و شبکه های اجتماعی بهترین ظرفیت برای ترویج روحیه انقلابی گری و استکبار ستیزی است. البته لازمه استکبارستیزی استکبار شناسی است و در این زمینه همه دستگاهها ی عضو ستاد باید فعالیت های خود را با توجه به هجمه های دشمن مضاعف کنند.

وی با تاکید بر این که همزمان با ۱۳ آبان سال جاری، بر اساس تعطیل ناپذیری مراسم، بزرگداشت این روز بیادماندنی با رعایت دستورالعمل های بهداشتی و سلامت محوری با یاری خداوند، به شکل با شکوه در سراسر کشور برگزار خواهد شد، گفت: امیدواریم همه دست اندرکاران، اعضای ستاد و دستگاه‌های فرهنگی بتوانند، قبل از روزهای منتهی به یوم الله ۱۳ آبان، زمینه سازی لازم را برای برگزاری این مراسم فراهم کنند تا مردم عزیز ایران بتوانند یک بار دیگر برگ درخشان و حماسه ای دیگر در تاریخ انقلاب خلق کنند. در این راستا، شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خود را ملزم می داند، همانند گذشته بر اساس مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا گام بردارد.

اشجری یادآور شد: براساس مکاتبه ای که با وزارت کشور انجام شده و همچنین تهیه راهنمای برگزاری مراسم ۱۳ آبان، که با توجه به ملاحظات انتشار ویروس کرونا و جدول رنگ بندی شهرها در وضعیت های آبی، زرد، نارنجی و قرمز، تدوین شده است، تمام پیش بینی های لازم بر اصل سلامت محوری در برگزاری تجمعات لحاظ شده است.

وی در بخش دیگری از سخنانش گفت: کلیه فعالیت ها و برنامه ها در دو بخش تبیینی و میدانی ارائه و برگزار می شود و در تدوین و ارائه برنامه های تبیینی از ظرفیت رسانه ها، شبکه های اجتماعی و فضای مجازی استفاده خواهد شد.

قائم مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: دستگاههای عضو ستاد، برنامه های خود را به صورت مکتوب تدوین و ارائه کنند و فعالیت های تصویب شده در جلسات را به همه دستگاههای زیر مجموعه خود در استانها و شهرستانها، ارسال کنند، تا این دستگاهها نیز در جریان مصوبات جلسه ستاد مرکزی قرار بگیرند.

اشجری افزود: اگر چه یوم الله ۱۳ آبان بعنوان روز ملی مبارزه با استکبار جهانی نامیده شده است، اما قطعا، حضور پرشور و گسترده جوانان، دانشجویان و دانش آموزان، پیام رسان مراسم فوق خواهد بود.

قائم مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی تاکید کرد: تمامی فعالیت های مرتبط با یوم الله ۱۳ آبان باید بر اساس حفظ سلامت آحاد جامعه و رعایت دستورالعمل های بهداشتی انجام شود.

وی اضافه کرد: شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی، برای اولین بار بر اساس نقشه رنگ بندی کرونایی شهرها، طرحی را به وزارت کشور ارائه داده است و از ستاد ملی مقابله با کرونا خواسته است که در برگزاری تجمع با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی همکاری لازم را بعمل آورند.

اشجری اظهار کرد: زمینه سازی پویش های دانش آموزی و دانشجویی در فضای مجازی از بدیهیات و ضروریات مراسم روز ملی مبارزه با استکبار جهانی است.

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۹ مهر ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۸
عالی درود بر شما
0
0