۲۹ مهر ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۵
کد خبر: ۶۹۳۰۲۷
امام جمعه شهرستان جوانرود عنوان کرد؛

وحدت؛ پیش نیاز توحید

وحدت؛ پیش نیاز توحید
کرمانشاه ـ ماموستا فخری گفت: یکی اصلی ترین مبانی قرآنی که همواره به ما تذکر داده می شود، موضوع  توحید است که رسیدن به این امر نیازمند وحدت بین مسلمین می باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، ماموستا احمد فخری امروز در همایشی که مناسبت هفته وحدت برگزار شد، اظهار داشت: یکی از بنیادی ترین و اصلی ترین مبانی قرآنی که همواره به ما تذکر داده می شود، موضوع  توحید است که رسیدن به این امر نیازمند وحدت بین مسلمین می باشد.

امام جمعه شهرستان جوانرود گفت: خداوند در قرآن کریم 2 مرتبه صراحتا از کلمه «وحدت» استفاده کرده است و در این باره می فرماید:« شما متفرق بودید و ما شما را جمع کردیم و این نعمتی بود برای شما لذا وحدت بین مسلمانان یکی از نعمت های اساسی خداوند تبارک و تعالی است که به ما عطا شده است».

ماموستا فخری ادامه داد: در میان امام راحل برای از بین نرفتن انسجام جهان اسلام و نیز تقابل با فرقه ها و نحله های اسلام ستیز هفته وحدت را بنیان گذاشتند که این هفته از دوازدهم تا هفدهم ربیع الاول می باشد که محور اصلی این وحدت وجود مبارک رسول اکرم (ص) است.

این عالم اهل سنت در بخش دیگری از سخنان خود گفت: وحدت در جهان اسلامی زمانی به حدی والا بود که شاهد بودیم امپراتوری های بزرگ زمان رسول خدا (ص)، همگی تسلیم مسلمین شدند که این تاریخ نشان می دهد که وحدت تا چه اندازه برای جهان اسلام حائز اهمیت می باشد.

امام جمعه شهرستان جوانرود اظهار داشت: با این حال اکنون دشمنان با تلاش های شبانه روزی خود به دنبال این هستند که ایران اسلامی که به عنوان ام القرای جهان اسلام محسوب می شود را با شبهه سازی هایی به حاشیه ببرند که مهمترین این شبهات این است که ساختار حکومت در ایران شیعی است و جایی برای اهل سنت در آن وجود ندارد که این کلامی کاملا تفرقه انگیز از سوی فتنه گران است.

ماموستا فخری در ادامه عنوان داشت: ایران در بُعد فرهنگی و قومیتی دارای تنوع بسیار بالایی است و از سوی دیگر بسیاری از ادیان الهی و مذاهب اسلامی در این کشور در کنار هم برادروار زندگی می کنند که این را باید یک نعمت بزرگ دانست زیرا بسیاری از کشورهای اسلامی با داشتن این ویژگی ها به خاطر عدم بصیرت، دچار دودوستگی و درگیری های مذهبی و قومیتی شده اند که بانی اصلی این وضعیت فتنه گران و دشمنان هستند.

امام جمعه شهرستان جوانرود در پایان سخنان خود خاطرنشان کرد: هر کسی که در این کشور زندگی می کند از هر قوم و مذهبی ایرانی محسوب می شود و این مهم برای همه ما قابل درک است و خوشبختانه در تاریخ این سرزمین شاهد تقابل مذاهب و ادیان در مقابل یکدیگر نبوده ایم که باید قدردان این بینش ملت ایران باشیم./1400/پ210/

ارسال نظرات