۰۱ آبان ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۶
کد خبر: ۶۹۳۰۳۸
رئیس ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور؛

کانون‌های مساجد با اهتمام مضاعفی در حوزه وحدت اسلامی فعالیت کنند

کانون‌های مساجد با اهتمام مضاعفی در حوزه وحدت اسلامی فعالیت کنند
حجت‌الاسلام و المسلمین ارزانی در جریان برگزاری سومین همایش «منادیان وحدت» گفت: کانون‌های مساجد با اهتمام مضاعفی در حوزه وحدت اسلامی فعالیت کنند.

به گزارش سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا،حجت‌الاسلام و المسلمین «حبیب‌رضا ارزانی» رئیس ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور در جریان برگزاری سومین همایش «منادیان وحدت» که صبح امروز پنج شنبه 29 مهر ماه با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در استان سیستان و بلوچستان برگزار شد، با اشاره به اینکه بنیان‌گذاری هفته وحدت از ابتکارات بی‌نظیر امام خمینی(ره) است، اظهار کرد: رحمت و عطوفت پیامبر اسلام(ص) برای مسلمانان الگو است و این موضوع سرمشق برادران شیعه و سنی برای اتحاد و وحدت است.

 رئیس ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور با بیان اینکه به فرموده  مقام معظم رهبری دنیای امروز نیازمند تقریب است، افزود: بهترین مکان برای همبستگی و وحدت مسجد است و یقیناً به زودی از این محور، تمدن نوین اسلامی با اتحاد برادران شیعه و سنی شکل خواهد گرفت.
 
وی در بخش دیگری از مباحث خود با اشاره به اینکه ارتباطات انسان در زندگی به چند بخش تقسیم می شود، گفت: یک بُعد ارتباط انسان‌ها با یکدیگر است که خداوند این ارتباط را به دو دسته تقسیم کرده و در قرآن می فرماید: « وَالَّذِینَ مَعَهُ أَشِدَّاءُ عَلَى الْکُفَّارِ رُحَمَاءُ بَیْنَهُمْ»؛ عده ای بر اساس این آیه از کفار هستند و عده ای مومن، عده ای ایمان‌باور بوده و عده ای باور به خدا و معاد ندارند. 
 
وی افزود: اما خداوند در مقابل مومنان می‌فرماید: « رُحَمَاءُ بَیْنَهُمْ»؛ یعنی برخوردی با مهربانی و مودت. اما سوال آن است که چرا هفته وحدت را دور هم جمع می شویم؟ این هفته فقط به معنای این نیست که در ایام خاصی دور هم جمع شویم. مقام معظم رهبری(مدظله العالی) استان سیستان و بلوچستان را به عنوان محور وحدت توصیف کردند؛ بنابراین با توجه به اینکه امسال سال وحدت و همدلی و هم افزایی است، باید تلاش کنیم در این مسیر حرکت کنیم چنانچه که خداوند فرمود: « إِنَّمَا الْمُؤْمِنُونَ إِخْوَةٌ»؛ پس وحدت نه تنها برای هفته وحدت که برای همه زمان ها است.
 
رئیس ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور ادامه داد: وحدت نَه فقط برای مومنین در ایران یا سیستان و بلوچستان که برای همه مومنین در همه جهان است وقتی بگویند « أَشْهَدُ أَنْ لَا إِلٰهَ إِلَّا ٱللَّٰهُ أَشْهَدُ أَنَّ مُحَمَّدًا رَسُولُ ٱللَّٰهِ )، وقتی شهادتین بگویند با هم برادر و هم‌رای شده و لذا مدل ارتباط قرآنی می گوید: اگر انسان ها ایمان دارند و باورشان یکی است، یعنی وحدت و همدل و هم افزا هستند و اگر کسی از دشمنان هم عقیده نباشد و بخواهند وحدت مسلمین را بر هم زند مقابل اش می ایستید.
 
حجت الاسلام و المسلمین ارزانی افزود: اما بُعد دیگر ارتباطات در زندگی انسان، مربوط به رابطه انسان ها با خداوند است که در قالب زنجیره عبودیت تعریف شده است ، برادران شیعه و اهل سنت با حضور در مسجد و عبادت این ارتباط را قوام می بخشند.
 
 
وی گفت: این بسیار این برای من گران سنگ است که وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی عنوان کردند که برنامه ما این است که مسجد را محور فعالیت های فرهنگی هنری قرار دهیم و ما با تمام قوا از این مساله حمایت می کنیم.
 
 
رئیس ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور تصریح کرد: بُعد دیگر این رابطه در حوزه رابطه انسان با مردم است؛ مردم و مومنین همواره حال تلاش هستند چنانکه خداوند در قرآن فرمود: « وَأَن لَیسَ لِلإِنسانِ إِلّا ما سَعىٰ»؛ مردم صرفا به تلاش خود وابسته نیستند بلکه فضل و رضوان خداوند را طلب می کنند، آنچه اهمیت دارد همین توکل در کنار تلاش است.
وی در بخش دیگری از مباحث خود با بیان اینکه اسلام دینی کامل و جامع است و ما مفتخریم که با نام مسلمان و رفتار مسلمانی دور هم جمع شده‌ایم، گفت: امیدواریم که اعضای کانون های مساجد، ائمه جماعات، حجج الاسلام و مولویان حاضر در این همایش، با اهتمام ویژه ای که داشتند و دارند و خواهند داشت در عرصه وحدت اسلامی فعال تر باشند.
 
۲۹ مهر ۱۴۰۰ ۱۱:۵۶
روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور
ارسال نظرات