۳۰ مهر ۱۴۰۰ - ۰۲:۳۵
کد خبر: ۶۹۳۰۸۸
رییس اداره تبلیغات اسلامی روانسر:

تعداد خانه های قرآنی در روانسر به ۲۸ باب رسید

تعداد خانه های قرآنی در روانسر به ۲۸ باب رسید
کرمانشاه ـ حجت الاسلام محمدی گفت: به مناسبت هفته وحدت خانه قرآنی در روستای جانجان شهرستان روانسر افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، رئیس اداره تبلیغات اسلامی روانسر شامگان امروز در آیین نامه افتتاحیه خانه قرآن سیدالشهدا که با حضور جمعی از مسؤولان محلی و... برگزار شد، اظهار داشت: خوشبختانه با تلاش های چند سال اخیر تعداد خانه های قرآنی و دارالقرآن های  شهرستان روانسر رشد خوبی یافته اند.

حجت الاسلام رهبری محمدی عنوان داشت: در حال حضار 20 خانه روستایی و 8 خانه قرآن در شهرستان روانسر فعال هستند و مشغول آموزش می باشند.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی روانسر در ادامه سخنان خود اظهار داشت: خانه های قرآنی نقش بسیار فراوانی در توسعه مبانی قرآنی در سطح جامعه به ویژه در میان جوانان دارند، به طوری که تاثیرات این خانه های قرآنی در آشنایی نسل های جوان با مفاهیم و زندگی قرآنی تاثیرات مثبت بسیاری دارند.

در ادامه این مراسم، امام جمعه روانسر نیز ضمن تبریک هفته وحدت و نیز میلاد با سعادت رسول اکرم (ص) و امام صادق (ع) بیان کرد: ماه ربیع الاول نزد مردم اهل سنت پاوه و اورامانات از جایگاه بسیار رفیعی برخوردار است.

ماموستا ملا یحیی شهبازی ادامه داد: رسول خدا با استفاده و بهره گیری از مفاهیم قرآنی توانست به اسوه و الگویی شایسته هم برای مسلمین و هم برای سایر جهانیان تبدیل شود.

ماموستا شهبازی با اشاره به اینکه تمسک به سیره رسول الله (ص) زمینه سعادت دنیوی و اخروی انسان هاست، گفت: پیروی از قرآن کریم و رسول خدا جامعه مسلمین را از هرگونه تفرقه و انشقاق دور نگه خواهد داشت.

سعدی مصطفی زاده؛  فرماندار شهرستان روانسر نیز در این مراسم گفت: افتتاح و افزایش تعداد خانه های قرآنی بهترین فرصت برای ترویج مفاهیم دینی و فرهنگی در سطح جامعه است، همین خانه های قرآنی با آموزش و یاد دادن اصول دینی و قرآنی خود زمینه ساز وحدت عملی در جهان اسلام خواهند بود./1400/

ارسال نظرات