۳۰ مهر ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۶
کد خبر: ۶۹۳۱۳۳
امام جمعه شهرکرد:

تقویت تعامل بین شیعه و سنی از مهمترین درس‌های مکتب جعفری است

تقویت تعامل بین شیعه و سنی از مهمترین درس‌های مکتب جعفری است
چهارمحال و بختیاری - حجت‌الاسلام و المسلمین نکونام گفت: تقویت تعامل بین شیعه و سنی از مهمترین درس‌های مکتب جعفری است.

به گزارش خبرگزاری رسا در چهارمحال و بختیاری، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام در خطبه‌های این هفته نماز جمعه شهرکرد که در مصلای بزرگ امام خمینی (ره) این شهر برگزار شد با گرامیداشت میلاد حضرت رسول اکرم(ص) و ولادت امام صادق(ع) به شباهت‌های دوران کنونی جهان اسلام و دوران امام ششم شیعیان اشاره کرد و اظهار داشت: امام صادق(ع) همواره به شاگردان و رهروان مکتب خود توصیه می‌کردند که هر چه می‌توانند با اهل سنت تعامل داشته باشند، به آنها نزدیک شوند و زمینه برای شناساندن شیعه را فراهم کنند.

وی ادامه داد: همین درس مهم از ضرورت‌های کنونی جهان اسلام است که باید تا می‌توان بین شیعه و اهل سنت تعامل برقرار کرد و از این فرصت برای معرفی اسلام به جهان بهره‌ گرفت.

حجت‌الاسلام والمسلمین نکونام با تبریک هفته وحدت، تصریح کرد: با افراط و تفریط نمی‌توان شیعه را به جهان شناساند بلکه باید در این مسیر درست عمل کرد و در فضایی که فرقه‌های کاذب در حال رشد است در معرفی شیعه ناب و اسلام راستین کوشا باشیم.

امام جمعه شهرکرد به دیگر شباهت‌های دوران امام صادق(ع) و دوران کنونی اشاره کرد و گفت: در دوران کنونی همانند دوران رییس مکتب جعفری، فرقه‌های بسیاری در حال رشد است که امام صادق(ع) با کرسی‌های علم‌پروری و کار جهادی، خطر این فرقه‌ها را خنثی می‌کرد و امروز نیز باید دانشگاه‌ها و حوزه‌های علمیه با جهاد علمی خطر این فرقه‌ها را از جهان اسلام دور کنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین نکونام، امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری را از رهروان صادق مکتب جعفری دانست و افزود: امام راحل با راه و روش مکتب جعفری انقلاب اسلامی را شکل داد و به پیروزی رساند و پس از آن نیز مقام معظم رهبری در راس انقلاب قرار گرفتند و این راه را تداوم می‌بخشند که به سبب وجود ایشان بر خود می‌بالیم.

وی با اشاره به اول آبان سالروز شهادت آقا سید مصطفی خمینی فرزند برومند امام راحل، خاطرنشان کرد: با شهادت این عالم، عارف، انسان دانشمند، موثر و بصیر جرقه انقلاب اسلامی زده شد.

نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری در بخش دیگری از خطبه‌ها به مشکلات مردم مناطق زلزله‌زده استان اشاره کرد و گفت: مردم شهرستان کوهرنگ مشکلات بسیاری دارند که می‌طلبد مسوولان در رفع آن بیش از پیش تلاش کنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین نکونام تصریح کرد: مردم مناطق زلزله‌زده اندیکا نیز همین مشکلات را دارند اما رفت و آمد مسوولان کشوری به این منطقه بیشتر از شهرستان کوهرنگ بوده است و عدالت اقتضا می‌کند توزیع امکانات و سرکشی مسوولان در این ۲ منطقه یکسان باشد.

وی با بیان اینکه برای رفع مشکلات مردم مناطق زلزله‌زده کوهرنگ هنوز اقدام عملی موثری انجام نگرفته است، افزود: زمستان نزدیک است و زندگی در چادر با شرایط آب و هوایی کوهرنگ سخت است از همین رو ضروری است تا هرچه سریع‌تر در بازسازی این مناطق اقدام شود.

امام جمعه شهرکرد همچنین به اجرای طرح شجره طیبه صالحین در استان اشاره کرد و گفت: این طرح به امر مقام معظم رهبری برای تربیت مجاهدان راستین با محوریت سپاه پاسداران در کشور آغاز شده است و در استان نیز برای اجرای مطلوب این طرح اقداماتی شده اما نواقصی هم وجود دارد که باید برطرف شود.

ارسال نظرات