۳۰ مهر ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۷
کد خبر: ۶۹۳۱۴۳
امام جمعه زاهدان:

تلاش دشمن عقب ماندگی جهان اسلام است

تلاش دشمن عقب ماندگی جهان اسلام است
سیستان و بلوچستان ـ حجت الاسلام محامی گفت: درجهان اسلام برخی جهالت‌ها را شاهدیم که توطئه دشمن است تا جامعه اسلامی عقب باشد برای همین برای ایجاد تفرقه و خشونت تلاش می‌کند.

به گزارش خبرگزاری رسا در سیستان و بلوچستان، حجت الاسلام والمسلمین مصطفی محامی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته زاهدان اظهارداشت: در هفته وحدت در سیستان و بلوچستان جلسات خوبی برگزار شد و هیاتی از علمای هندوستان را در خدمتتشان بودیم.

وی با اشاره به اینکه با روحیه جهادی همه دست به دست هم دهیم و بخواهیم مشکلات رفع شود افزود: یکی از نکات مهم تقاضای ائمه جمعه این بود استاندار براساس شایسته‌سالاری و رعایت مصالح سیستان و بلوچستان و کشور همکاران خود را انتخاب کند و این مهم باید مطالبه عموم مردم باشد و همواره مصلحت منطقه و نظام را مدنظر داشته و نیروهای قوی کارآمد و دلسوز برای مردم انتخاب شود.

امام جمعه زاهدان با اشاره به اینکه همه دست در دست هم دهیم و در مسیر شکوفایی سیستان و بلوچستان قدم برداریم تصریح کرد: امیدواریم با وعده رییس جمهوری شاهد تحول بیشتر و سریع‌تر در استان باشیم.

وی با بیان  اینکه یکی از راه‌های رسیدن تقوای الهی عمل به دستورات قران کریم و پیامبر اکرم(ص) است ادامه داد: فضائل پیامبر و ائمه  فراوان است و ۲ مورد از این فضائل علم و اخلاق بوده به همین دلیل پیامبر(ص)می‌فرمایند من شهر علمم و علی درب آن است.

حجت الاسلام والمسلمین محامی با اشاره به اینکه پیامبر اکرم (ص) مخزن  علم هستند و تمام تلاششان این بود که جامعه اسلامی از نظر این علم پیشرفت کند و از هر ابزاری برای رشد این علم در جامعه  استفاده می‌کردند گفت: ویژگی دوم پیامبر بحث اخلاق است ایشان هدف بعثت‌شان را رشد مکارم اخلاق عنوان کردند و درس اخلاق را برای جامعه بشریت دادند.

وی خاطرنشان کرد: وجود پیامبر اکرم (ص) اوج اخلاق بود ایشان نمونه اخلاق بود و جامعه اسلامی و مردم تازه مسلمان شده را قدم به قدم دستشان را گرفت و متحولشان کرد تا بتواند با این جمع سنگ بنای تمدن اسلامی را بنا دهد و از میان این مردم افرادی را تربیت کرد که الگوی بشریت در طول تاریخ شدند.

نماینده ولی‌فقیه در سیستان و بلوچستان اظهارداشت: این ۲ ویژگی پیامبر(ص) نیاز جدی جامعه اسلامی ما است باید برای رشد علمی و اخلاقی تلاش کنیم و راه طولانی در پیش داریم تعبیر رهبر معظم انقلاب این است که علم قدرت می‌آورد.

وی بیان کرد: در جهان اسلام برخی جهالت‌ها را شاهدیم البته توطئه دشمن است تا جامعه اسلامی عقب باشد برای همین برای ایجاد تفرقه و خشونت تلاش می‌کند.

حجت الاسلام والمسلمین محامی تصریح کرد: امیدواریم خداوند به برکت این ایام با نظر لطف به جامعه اسلامی توجه و توطئه‌های دشمنان را از بین ببرد و شاهد جامعه اسلامی پیشرو در علم، اخلاق و فرهنگ باشیم.

ارسال نظرات