۳۰ مهر ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۸
کد خبر: ۶۹۳۱۴۷
نماینده ولی فقیه در استان اصفهان:

وحدت رمز موفقیت در مقابل دشمنان است

وحدت رمز موفقیت در مقابل دشمنان است
اصفهان - آیت الله طباطبایی نژاد با تأکید بر ضرورت وحدت امت اسلامی گفت: بدون وحدت دشمنان بر ما مسلط خواهند شد، اشتراکات و دشمن مشترک باید عامل اتحاد کشورهای اسلامی شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان، در خبه های عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته اصفهان، با بیان اینکه جامعه مانند کشتی است و لازم است جلوی افرادی که به جامعه ضرر می‌زنند گرفته شود، گفت: اگر مانع کسانی که به جامعه ضرر وارد می‌کنند نشویم همه ما و همه جامعه آسیب خواهند دید.

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان با تأکید بر اهمیت امر به معروف و نهی از منکر در بهبود شرایط جامعه و اصلاح جامعه، افزود: خودمان نباید اهل گناه باشیم و مرتکب گناه بشویم و باید مانع انجام گناه از سوی دیگران هم بشویم تا جامعه آسیب نبیند.

وحدت یک موضوع عقلی است

آیت الله طباطبایی نژاد  با اشاره به فرارسیدن هفته وحدت و اهمیت کلیدی مسأله وحدت امت اسلامی، اظهار کرد: وحدت میان کسانی که مشترکات بسیار و دشمنان مشترکی دارند یک موضوع عقلی است و دستور شرع نیز وحدت میان مسلمانان است.

وی ادامه داد: برای مقابله با دشمنان اسلام و کسانی که با مسلمانان دشمنی می‌کنند باید همه افراد جمع شده و با وحدت و اتحاد و همدلی دشمن را نابود کنند در غیر این صورت دشمن آنها را به زمن خواهد زد، بر همین مبنا است که قرآن کریم دستور به وحدت داده است.

امام جمعه اصفهان بر ضرورت وحدت میان شیعه و سنی تأکید کرد و گفت: وحدت یک ضرورت برای جهان اسلام و است باید با وحدت مانع نفوذ دشمنان در میان امت اسلامی و اختلاف افکنی در میان مسلمانان بشویم. مسلمانان باید اختلافات موجود را کنار زده و با یکدیگر اتحاد داشته باشند.

آیت الله طباطبایی نژاد با اشاره به تأکید امام خمینی و امام خامنه‌ای بر ضرورت وحدت امت اسلامی، تصریح کرد: شیعیان همواره در مقابل ظلم ایستاده‌اند و در طول تاریخ همیشه شیعیان مانع زورگویی حاکمان ظالم بر امت اسلامی شده‌اند.

دشمن به دنبال نفوذ در بین امت اسلامی است

وی در ادامه خاطرنشان کرد: دشمنان از وحدت شیعه و سنی همیشه ضربه خورده اند و به همین دلیل همواره تمام تلاش خود را برای سلطه و تفرقه افکنی میان مسلمانان به کار می‌گیرند، دشمن همیشه تلاش کرده است ایستادگی شیعیان در مقابل ظلم را از بین ببرد و حتی به مردم اجازه آشنایی با کتب شیعه و مرام و مکتب اهل بیت(ع) را نمی‌دهند و این از مظلومیت‌های تاریخی تشیع است.

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان با انتقاد از سکوت برخی علمای اهل سنت نسبت به جنایات عربستان سعودی علیه مردم یمن، اظهار کرد: برخی عالمان اهل سنت مانع معرفی ائمه اطهار(ع) برای جامعه می‌شوند و متأسفانه اجازه شکل گیری وحدت میان مسلمانان را نمی‌دهند و این درحالی است که اختلاف میان مسلمانان موجب پیروزی دشمنان بر ما خواهد شد.

آیت الله طباطبایی نژاد با اشاره به حمایت‌های ایران از ملت افغانستان، عنوان کرد: آمریکا سالها جنایت‌های بسیاری دردناکی در افغانستان مرتکب شده است، امروز اگر افغانستان از ما دعوت کند برای کمک به این کشور قطعا اقدام خواهیم کرد ولی افغان‌ها از ما طلب کمک برای مقابله با مشکلات موجود نکرده‌اند و این درحالی است که کشور ما همیشه حامی صلح بوده و برای صلح در کشورهای مختلف اقدام کرده است./1304/

متین فیروزآبادی
ارسال نظرات