۳۰ مهر ۱۴۰۰ - ۱۶:۳۴
کد خبر: ۶۹۳۱۴۸
امام جمعه سنندج:

«وحدت» تنها راه حفظ عزت مسلمانان در برابر دشمن است

«وحدت» تنها راه حفظ عزت مسلمانان در برابر دشمن است
کردستان - ماموستا رستمی گفت: دشمنان دائم به دنبال ایجاد فتنه و اختلاف بین مسلمانان هستند و تنها راه موفقیت در برابر توطئه آنان و حفظ عزت، وجود وحدت در امت اسلامی است.

به گزارش خبرگزاری رسا در کردستان، ماموستا فایق رستمی در خطبه‌های نماز جمعه سنندج، ضمن تبریک ولادت پیامبر اسلام(ص) و هفته وحدت، اظهار داشت: همه باید دستور خداوند مبنی بر حفظ وحدت و چنگ به ریسمان الهی و دوری از تفرقه را سرلوحه زندگی خود قرار دهیم.

وی پیامبر(ص) را الگوی کامل انسانیت و بانی وحدت و انسجام بین مسلمانان توصیف و اضافه کرد: با ولادت حضرت محمد(ص)، روشنایی جای دنیای تاریک جاهلیت را گرفت و حریت و آزادی، به بشریت هدیه داده شد و امروز بیش از یک میلیارد نفر پیرو رسول مهربانی‌ها هستند.

امام جمعه سنندج با بیان اینکه نامگذاری هفته وحدت توسط امام راحل(ره) برای مسلمانان پرثمر بوده است، افزود: وجود این هفته، نه تنها برای ایران و اهل سنت و تشیع مایه اتحاد و خیر و برکت بوده، بلکه بانی بیداری کشورهای اسلامی در برابر دشمنان شد.

ماموستا رستمی خواستار حفظ اتحاد و انسجام بین کشورهای اسلامی شد و تاکید کرد: امروز در شرایطی قرار داریم که دشمن از هر فرصتی برای ایجاد اختلاف بین مذاهب اسلامی استفاده می‌کند، بنابراین باید هوشیار باشیم و اجازه عملی شدن توطئه‌های دشمن را ندهیم‌.

وی در بخش دیگری از خطبه‌ها بر تلاش دولت برای رفع مشکلات مردم تاکید کرد و گفت: دولت سیزدهم تلاش می‌کند به وعده‌های خود در زمینه ساخت مسکن برای محرومان و رفع مشکلات اقتصادی جامه عمل بپوشاند که بسیار ارزشمند است.

خطیب جمعه سنندج به فرموده رهبری مبنی بر اینکه جوانان موتور محرکه چرخ اقتصاد کشور هستند، اشاره کرد و ادامه داد: جوانان چشم انتطار دولت سیزدهم هستند که در صحنه تولید و تلاش، به کار گرفته شوند که امیدواریم این خواسته آنان توسط دولتمردان محقق شود.

ارسال نظرات