۳۰ مهر ۱۴۰۰ - ۱۷:۳۵
کد خبر: ۶۹۳۱۵۷

کنفرانس «رحمت للعالمین» در قم برگزار شد

کنفرانس «رحمت للعالمین» در قم برگزار شد
به مناسبت هفته وحدت کنفرانس «رحمت للعالمین» با همت مجلس علمای هند و با حضور جمع زیادی از اندیشمندان هندوستان در قم برگزار شد.

به گزارش خبرنگار سرویس بین الملل خبرگزاری رسا، به مناسبت هفته وحدت و سالروز ولادت نبی رحمت و حضرت امام جعفر صادق علیهما السلام، کنفرانس «رحمت للعالمین» با همت مجلس علمای هند شاخه قم، با سخنرانی سید سلمان حسین ندوی یکی از روحانیون بزرگ اهل سنت هندوستان، حجج اسلام والمسلمین سید علیزاده موسوی اندیشمند جمهوری اسلامی ایران و سید احتشام عباس زیدی مدیر و موسس حوزه علمیه عین الحیات شهر اکبرپور ایالت اتراپرادیش هندوستان و با حضور جمع زیادی از افاضل و طلاب هندوستان، امروز صبح در سالن شهید صدر(ره) مجتمع آموزش عالی مدرسه امام خمینی(ره) برگزار شد.

این مراسم با تلاوت آیاتی چند از قرآن کریم توسط قاری محترم حجت الاسلام سید جواد رضوی آغاز و سپس حجج اسلام والمسلمین سید شفیع امام رضوی و  اظهر باقر خان سرود های خود را تقدیم حضار کنفرانس نمودند و سخنران به اهمیت هفته وحدت و اتحاد اسلامی در برهه کنونی پرداختند.

حجت الاسلام والمسلمین سید شمیم رضا رضوی از اندیشمندان سرشناس و مبلغ بین المللی هند، در سخنان آغازین خود با اشاره این که اتحاد ملت های مسلمان یکی از نیاز های ضروری جامعه مسلمانان در زمان گذشته بوده و هنوز هم به شدت احساس نیاز می شود، گفت: اختلاف و تفرقه بین ملت های مسلمان شکافی است که زمینه تاخت و تاژ دشمنان دین اسلام را فراهم می کند.

وی افزود: برگزاری چنین کنفرانس و همایش ها و حضور سید سلمان حسین ندوی اندیشمند بزرگ اهل سنت از سرزمین هندوستان، بعنوان مهمان و سخنران ویژه کنفرانس، یکی از زمینه های مهم ایجاد اتحاد اسلامی است که امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری همواره بر آن تاکید داشته اند.

حجت الاسلام والمسلمین سید صادق رضوی روحانی سرشناس هندوستان در سخنانی به ویژگی ها و  فداکاری های سید سلمان حسین ندوی مهمان ویژه کنفرانس اشاره کرد و گفت: ایشان از دهه گذشته پرچمدار اتحاد مسلمانان در هندوستان بوده اند و بخاطر سخنرانی های آتشین خود علیه سران ظلم از جمله آل سعود و آل نهیان، در کشورهای عربستان و بحرین ممنوع الورود شده اند.

وی با استناد به سخنان سید سلمان حسین ندوی در سال ۲۰۱۰ میلادی که آل سعود و یهود دو فرزندان نامشروع آمریکای جنایتکار اند، ابراز داشت: ایشان بخاطر این سخنان مورد واکنش تند حامیان آل سعود در داخل و خارج هندوستان قرار گرفتند و  زیان های زیادی را متحمل شدند.

حجت الاسلام والمسلمین سید احمد زراره رضوی دبیر کل مجلس علمای هند شاخه قم در سخنان خود حضور سید سلمان حسین ندوی روحانی بزرگ اهل سنت هندوستان را در چنین کنفرانسی مغتنم شمرد و حمایت این نهاد حوزوی را از روحانی اهل سنت بخاطر فعالیت های اتحاد اسلامی اعلام کرد.

وی در آخر مراسم بخاطر حضور ارزشمند شخصیت ها، علما و طلاب هندوستان تقدیر و تشکر کرد./988/

کنفرانس «رحمت للعالمین» برگزار در قم شد

ارسال نظرات