۰۱ آبان ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۳
کد خبر: ۶۹۳۲۰۵

اسلام ناب راهکار ترویج وحدت

اسلام ناب راهکار ترویج وحدت
حجت الاسلام و المسلمین ترابی گفت: اگرکسی چه اهل سنت، شیعه یا از ادیان دیگر، انقلاب را یاری کند، در مسیروحدت امت اسلامی و نگاه جریان ساز قدم برمی دارد.

حجت الاسلام و المسلمین محمود ترابی امام جمعه گنبد در گفت و گو با خبرنگار سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا با اشاره به راهکار وحدت به عنوان یک اصل و پایه برای مجامع اسلامی، اظهار داشت: اعتقاد داریم اختلاف دست ساز سیاست  و با پشتیبانی استکبار و کشورهای استعماری است، طبعاً اگر ایجادش با یدالسیاسه است باید در تقریب هم با پشتیبانی قدرت های دینی و اسلامی که خیرخواه هستند اتفاق بیفتد.

وی با بیان اینکه چگونه به وحدت عملی نزدیک بشویم، اذعان کرد: رفت و آمد های عاطفی را سرو سامان بدهیم نه رفتارهای فکری، همان هایی که در روایات وارده شده است که در تشیع جنازه عامه شرکت کنید، به عیادت بیمارانشان بروید و...، این ها عباراتی نیست که نیاز به سمینار و همایش داشته باشد، باید به گونه ای رفتار کرد که توهمات را دور کند.

امام جمعه گنبد ادامه داد: معیار وحدت و تقریب اصلی، انقلاب اسلامی است، اگرکسی چه اهل سنت و شیعه یا از ادیان دیگر، انقلاب را یاری کند، در مسیروحدت امت اسلامی و نگاه جریان ساز قدم برمی دارد. اسلام ناب امام خمینی راهکار ترویج وحدت خواهد بود.

حجت الاسلام و المسلمین ترابی ابراز داشت: تکیه بر بیان ثقلین در باب وحدت قطعاً تاثیرگذار است و راه هایی که جامعه را از تکفیر و خشونت دور می کند را بیان کنیم، فقه حنفی با بیان انا لا نکفر اهل القبله به صراحت تکفیر و خشنونت را به گوشه برده و با آن مقابله می کند.

وی با بیان موانع وحدت خاطرنشان کرد: اسلام غیرانقلابی، اسلام قائدین و استکباری، شیعه انگلیسی و سنت آمریکایی از مهم ترین موانع وحدت به شمار می آید، عدم ارتباط های عاطفی نیز یکی دیگر از موانع وحدت در بین مسلمین است.

ارسال نظرات