۰۳ آبان ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۲
کد خبر: ۶۹۳۳۵۱
سخنگوی مرکزی مجلس وحدت مسلمین پاکستان:

مکتب امام جعفر صادق نمونه بارز اتحاد اسلامی بود

مکتب امام جعفر صادق نمونه بارز اتحاد اسلامی بود
حجت الاسلام والمسلمین دومکی اختلاف مسلمانان را برای دشمنان سود آور دانست و گفت: مکتب امام جعفر صادق(ع) نمونه بارز اتحاد اسلامی بوده است.

به گزارش خبرنگار سرویس بین الملل خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین مقصود علی دومکی سخنگوی مرکزی مجلس وحدت مسلمین پاکستان، در مراسم امروز که به مناسبت سالروز ولادت پیامبر ختمی مرتبت حضرت محمد مصطفی(ص) و حضرت امام جعفر صادق علیه السلام در منطقه کنب استان خیرپور پاکستان برگزار شد، گفت: مکتب امام جعفر صادق(ع) نمونه بارز اتحاد اسلامی بوده است.

وی با بیان این که فضائل و کمالات پیامبر اسلام(ص) در قرآن کریم و دیگر کتب آسمانی گفته شده است، از این لحاظ سیره رسول اسلام(ص) برای همه ما الگوی است، ابراز داشت: ما باید شخصیت مصطفوی را در گفتار و منش خود اتخاذ کنیم، پیامبر اسلام(ص) عالی ترین ارزشهای انسانی مانند عبادت الهی، تقوا، خودشناسی، حکمت و بخشش را به ما آموخته اند، لذا شخصیت آن بزرگوار هنوز هم راهنمایی بی مثال برای جهان بشریت است.

این روحانی پاکستانی با اشاره به این که همه ما به مناسبت هفته وحدت و ایام ولادت دو شخصیت آسمانی، باید متعهد شویم که پیام وحدت را در بین امت اسلامی گسترش خواهیم داد، اظهار داشت: همه بدانند که شعار قدرت های استکباری این است که انسان ها را به جان هم بیاندازند و حکومت کنند.

وی افزود: اما پیام قرآن کریم برخلاف این است، چنانکه قرآن کریم در سوره حجرات آیه ۱۰ می فرماید: إِنَّمَا الْمُؤْمِنُونَ إِخْوَةٌ فَأَصْلِحُوا بَيْنَ أَخَوَيْكُمْ ۚ وَاتَّقُوا اللَّهَ لَعَلَّكُمْ تُرْحَمُونَ؛ درحقیقت مؤمنان با هم برادرند پس میان برادرانتان را سازش دهید و از خدا پروا بدارید امید که مورد رحمت قرار گیرید، هر کسی که مسلمانان را به جان هم بیاندازد ابراز دست شیطان و قدرت های شیطانی است.

سخنگوی مرکزی مجلس وحدت مسلمین پاکستان با تاکید به این که حضرت امام خمینی(ره) پیام وحدت و همدلی اسلامی را از قرآن کریم و سیره محمد و آل محمد علیهم السلام اتخاذ کردند، ادامه داد: در حیات پشوای هفتم شیعیان امام جعفر صادق علیه السلام نشست های علمی آن امام همام در مدینه منوره، نمونه عملی اتحاد ملت ها و اتحاد بین مسلمانان بوده است.

وی افزود: مدرسه ای که در آن ابوحنیفه و دیگر شخصیت های اهل سنت از محضر امام جعفر صادق علیه السلام کسب فیض می کردند.

این عضو فعال مجلس وحدت مسلمین پاکستان در آخر خواست که علمای شیعه و اهل سنت از مساجد و مدارس خود پیام اتحاد اسلامی را تبلیغ کنند./988/

درسگاه امام جعفر صادق نمونه بارز اتحاد اسلامی بود

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۳ آبان ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۸
تقاضا دارم از ناظر سايت لااقل نظرات رو درج بده
0
0