۰۳ آبان ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۱
کد خبر: ۶۹۳۳۸۸
شیخ یزبک:

پرونده انفجار بیروت و فتنه الطیونه نباید سیاسی شود

پرونده انفجار بیروت و فتنه الطیونه نباید سیاسی شود
شیخ یزبک رئیس هیئت شرعی حزب الله تاکید کرد که پرونده انفجار بندر بیروت و فتنه الطیونه نباید سیاسی شود.

به گزارش سرویس بین ‌الملل خبرگزاری رسا، شیخ «ماهر حمود» رئیس اتحادیه علمای مقاومت لبنان در دیدار با شیخ «محمد یزبک» رئیس هیئت شرعی حزب الله و شماری از دیگر مسئولان حزب الله اظهار داشت که بی تردید مقابله با نفوذ آمریکا در عصر حاضر اولین وظیفه مسلمانان است و به موازات آن مقابله با رژیم اشغالگر صهیونیستی نیز باید ادامه داشته باشد.

وی افزود، محور مقاومت بخشی از وظیفه امت اسلامی را در این زمینه انجام می‌دهد اما این امر نیاز به تلاش همگانی مسلمانان دارد.

رئیس اتحادیه علمای مقاومت لبنان همچنین به حوادثی که اخیراً در لبنان و به ویژه منطقه الطیونه بیروت اتفاق افتاد پرداخته و ضمن محکوم کردن جنایات برخی طرفها ضد مردم لبنان به دستور آمریکا، تاکید کرد که سید«حسن نصرالله» دبیرکل حزب الله در خاموش کردن آتش فتنه موضع پیشگامانه داشت که شایسته قدردانی است.

شیخ یزبک نیز به نوبه خود در سخنانی اشاره کرد که فتنه الطیونه با هدف کشاندن مقاومت به جنگ داخلی و استفاده از سلاح مقاومت در داخل لبنان بود؛ اما آنچه که دشمنان مقاومت می خواستند اتفاق نیفتاد و حزب الله با تدبیر خود لبنان را از گرفتاری در فتنه و آشوب نجات داد.

رئیس هیئت شرعی حزب الله ادامه داد، تحقیقات درباره پرونده انفجار بیروت و جنایت الطیونه بدون سیاسی‌کاری و با شفافیت باید انجام شود تا به حقیقت برسیم و عدالت در این پرونده اجرا گردد.

وی تصریح کرد، دولت باید از مردم خود محافظت کند و حامی برخی گروه‌ها نباشد. ما در حمایت از مردم خود در کنار دولت هستیم و بر همزیستی مسالمت آمیز مسلمانان و مسیحیان تاکید داریم. ما همچنین خواستار اتحاد و یکپارچگی به منظور غلبه بر توطئه‌های خارجی هستیم.

شیخ یزبک تاکید کرد که لبنان متعلق به گروه خاصی نیست و برای همه لبنانی‌هاست. ما در اینجا سوال می‌کنیم آیا این مقاومت است که لبنان را به نقطه فروپاشی اقتصادی رساند یا کسانی که قدرت را در دست داشتند؟ مقاومت همان طرفی است که به لبنان جلال و عزت بخشید و مانع از تجاوز رژیم صهیونیستی به سرزمین ما شد./۹۸۸/

ارسال نظرات