۰۴ آبان ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۴
کد خبر: ۶۹۳۴۷۳
مدیر حوزه علمیه آذربایجان‌غربی:

فضای مجازی پایبندی به اخلاق را کاهش داده است

فضای مجازی پایبندی به اخلاق را کاهش داده است
آذربایجان غربی ـ حجت الاسلام محمدی گفت: با گسترش شبکه های مجازی، متاسفانه پایبندی به اخلاق کاهش پیدا کرده است.

به گزارش خبرگزاری رسا در آذربایجان غربی، حجت الاسلام صفدر محمدی در جمع طلاب مدرسه علمیه امام خمینی(ره) ارومیه که در سالن فرهنگی ورزشی شهرداری این شهر برگزار شد، با اشاره به روایتی از امام جواد(ع) اظهار داشت: امام جواد(ع) توفیق الهی، واعظ درونی و قبول نصیحت انسان خیرخواه را سه نیاز مهم بشر بیان می کنند و اگر توفیق الهی نباشد انسان نمی تواند به چیزی دست پیدا کند و شخص باید قبل از هر چیزی خیرخواه نفسش باشد.

وی با بیان این که کسی که بتواند نفسش را موعظه دهد، به مرور زمان این اخلاق برایش ملکه خواهد شد و در مواقع بحرانی انسان را نجات می دهد، ادامه داد: عده ای به اندازه ای سقوط کرده اند که وقتی احساس می کنند کسی می خواهد آن ها را نصیحت کند، فورا موضع می گیرند که من نیازی به موعظه و نصیحت ندارم.

مدیر حوزه علمیه آذربایجان غربی اظهار کرد: با گسترش شبکه های مجازی، متاسفانه پایبندی به اخلاق کاهش پیدا کرده و در این فضا مطالبی منتشر می شود گاهی بدون سند و تهمت است و ما طلاب باید مراقب باشیم تا در این فضا آلوده نشویم.

وی با تاکید بر این که عالم محضر خداوند است و پروردگار متعال و مامورین الهی به همه احوال و افعال انسان آگاه هستند، گفت: عرش و فرش و اعضای بدن انسان شاهد اعمالش هستند و روز قیامت بر علیه او شهادت خواهند کرد و همین مسائل را اگر ما در خلوت و جلوت برای خودمان بیان کنیم، در زندگی مان موثر خواهد بود.

حجت الاسلام محمدی با اشاره به این که هیچ کس پیامبر را به اندازه خداوند متعال تعریف و تعظیم نکرده است، افزود: عظمت و جایگاهی در نبی مکرم(ص) وجود دارد که خداوند ایشان را به عنوان الگوی بشری معرفی می کند و الگوهای سالمِ دیگران نیز برگرفته از رسول مکرم اسلام است و حضرت را خداوند صاحب اخلاق عظیم و رحمة للعالمین معرفی می کند و به همین دلیل اسوه بشریت است.

وی اضافه کرد: ما طلاب که لباس رسول خدا(ص) را بر تن کرده ایم اگر بخواهیم از امت واقعی پیامبر(ص) باشیم، باید اخلاق و رفتارهای نبی مکرم اسلام در ما تجلی پیدا کند و رفتارهای حضرت با خانواده، مردم و اطرافیان برگرفته از قرآن بود و در کتاب الهی هر دستوری ارائه شده حضرت ختمی مرتبت بدان ها عمل کرده است.

مدیر حوره علمیه آذربایجان غربی با بیان این که توقع زیاد از دیگران، بد زبانی، عدم مدیریت در زندگی از مهم ترین عوامل فروپاشی زندگی هاست، ادامه داد: اخلاق انسان های حق به جانب، حسود، بداخلاق و بددهن عموما از خانواده متاثر است و باید در زندگی خودمان دقت کنیم، چرا که فرزندان ما از رفتارهایمان تاثیر می پذیرند و رشد می کنند.

وی با بیان این که پیامبر اسلام(ص) ابتدا با برهان مردم را به دین دعوت نکرد، بلکه اخلاق و رفتارهای ایشان مردم را جذب کرد، گفت: رمز موفقیت هر انسانی خوش اخلاقی و نرم خویی است و پیامبر اسلام هم یکی از مهم ترین علت های بعثت خویش را اتمام مکارم اخلاق عنوان می کنند./د101/

ارسال نظرات