۲۸ مهر ۱۴۰۰ - ۱۶:۳۳
کد خبر: ۶۹۲۹۳۱
نماینده خبرگان:

بزرگان نظام همواره بر اصل وحدت تأکید دارند

بزرگان نظام همواره بر اصل وحدت تأکید دارند
آذربایجان غربی ـ حجت الاسلام والمسلمین دیرباز گفت: از ابتدای انقلاب تاکنون وحدت عملی در بین مذاهب مختلف اسلامی حاکم بوده و بزرگان نظام نیز همواره بر اصل وحدت تاکید دارند.

به گزارش خبرگزای رسا در آذربایجان غربی، حجت الاسلام والمسلمین عسکر دیرباز امروز در آیین مولود خوانی به مناسبت بزرگداشت هفته وحدت در مهاباد با تبریک میلاد پیامبر اکرم (ص) و هفته وحدت این ایام را فرصت مناسبی برای تقویت انسجام و همبستگی میان مسلمانان جهان عنوان کرد و افزود: امروز بیش از هر زمان دیگری جهان اسلام به ویژه جمهوری اسلامی به وحدت و تفاهم و همدلی نیاز دارد.

وی ادامه داد: از ابتدای انقلاب اسلامی تاکنون وحدت عملی در بین مذاهب مختلف به ویژه شیعه و اهل تسنن کشور حاکم بوده و بزرگان نظام نیز همواره بر اصل وحدت تاکید داشتند.

حجت الاسلام والمسلمین دیرباز با اشاره به اینکه تمام سعی دشمنان ایجاد دشمنی و تفرقه بین مسلمانان است، گفت: با وجود تنوع اقوام و مذاهب و ادیان در استان، شاهد وجود تفاهم و آرامش و صمیمیت میان گروه‌های مختلف هستیم.

نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری تاکید کرد: همه علمای عامل و آگاه در همه کشور به ویژه در استان با پیروی از منویات بزرگان به ویژه مقام معظم رهبری از تفرقه دوری می‌کنند که این وحدت برگرفته از اندیشه بزرگ اسلام است.

وی تاکید کرد: قرآن کریم پیامبر(ص) را به عنوان الگوی حسنه معرفی می‌کند. امام امت(ره) در مورد پیامبر(ص) می‌فرمودند؛ اگر تمام زندگی پیامبر(ص) را مطالعه کنیم نمی‌توانیم لحظه‌ای را پیدا کنیم که فراغت و آسایش داشته باشد و تمام عمر ایشان وقف اسلام بود.

فرماندار مهاباد هم در این مراسم گفت: پیامبر بزرگوار اسلام(ص) برجسته‌ترین نمونه کمال انسانی و شایسته‌ترین الگو برای سعادت بشریت است.

عارف خدرلو ضمن تبریک فرا رسیدن سالروز ولادت پیامبر اکرم(ص) و هفته وحدت افزود: ویژگی‌های رفتار پیامبر اعظم(ص) با تمام اقشار جامعه خود می‌تواند کلاس درسی برای مسلمان و جهانیان باشد.

وی با تاکید بر اینکه دشمنان اسلام به دنبال تفرقه و اختلاف بین مسلمانان هستند، افزود: با تمسک به قرآن، الگوبرداری از نحوه مدیریت و رفتار پیامبر و با ایجاد وحدت عملی دشمنان اسلام توانایی ایجاد تفرقه و نفوذ در انقلاب اسلامی ایران نخواهند داشت.

خدرلو با اشاره به نحوه مدیریت در زمان پیامبر اکرم(ره) توسط حاکمان کاملاً با تبعیض نژادی، جنسیت و قومیتی همراه بود، اضافه کرد: در آن دوران و در اطراف پیامبر اکرم(ره) بدون هیج تبعیضی همه نژادها از جمله عرب و غیرعرب حضور داشتند و افراد بر اساس فضیلت و شایسته سالاری امکان ترقی و برتری را پیدا می‌کردند.

وی با تاکید بر اینکه دشمنان اسلام به دنبال تفرقه و اختلاف بین مسلمانان هستند، افزود: با تمسک به قرآن، الگوی برداری از نحوه مدیریت و رفتار پیامبر و با ایجاد وحدت عملی دشمنان اسلام توانایی ایجاد تفرقه و نفوذ در انقلاب اسلامی ایران نخواهند داشت.

فرماندار با بیان اینکه نظام ما در تهدید تهاجم فرهنگی دشمنان نیز قرار دارد، گفت: امروزه جوانان ما در فضای مجازی و دنیای ارتباطات الگوی رفتاری نا معقولی را برای خود انتخاب می‌کنند و در اغلب موارد به انحراف کشیده خواهند شد./د101/

ارسال نظرات