۲۸ مهر ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۱
کد خبر: ۶۹۲۸۸۶
نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌غربی:

تفرقه شالوده اصلی ناامنی در جهان اسلام است

تفرقه شالوده اصلی ناامنی در جهان اسلام است
آذربایجان‌غربی ـ حجت الاسلام والمسلمین قریشی گفت: یکی از دلائل ناامنی در برخی کشور ها ایجاد اختلاف بین مسلمین است.

به گزارش خبرگزاری رسا در آذربایجان غربی، حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی قریشی امروز در دیدار جمعی از علمای اهل سنت ارومیه که در دفتر نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی برگزار شد، با بیان این که مسئله وحدت و اخوت با بصیرت امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری و علمای شیعه و اهل سنت در کشور به خوبی جا افتاده است، اظهار داشت: وجود وحدت بین مذاهب و اقوام مختلف در کشور یکی از اسباب امنیت ایران اسلامی است و پیامبر گرامی صلی الله علیه و آله یکی از مبلغین اصلی این مسئله در جامعه بودند که با بستن عقد اخوت بین مهاجرین و انصار همدلی را در بین مسلمین نهادینه کردند.

وی با بیان این که علمای شیعه و سنی باید مسئله وحدت و اخوت را در جامعه تبیین و تفهیم نمایند، ادامه داد: علما باید به مردم مسئله وحدت را طوری تبیین نمایند که اظهار نظر افراد جاهل در خصوص مقدسات اهل سنت و شیعه منجر به اختلاف نشود.

امام جمعه ارومیه با بیان این که اتحاد مسلمین از همان ابتدای اسلام وجود داشته و علمای صدر اسلام به آن تأکید داشتند اما امام خمینی (ره) مسئله وحدت را احیاء کردند، ادامه داد: جریانات پیش آمده اخیر در استان نشان می دهد که علمای شیعه و اهل سنت باید در تبیین مسئله وحدت کار و تلاش بیشتری نمایند.

وی ادامه داد: دشمنان اسلام از وحدت بین شیعه و سنی در کشور ناراحت و به دنبال ایجاد اختلاف هستند  و داشتن ید واحده در مقابل خناس ها این توطئه ها را خنثی خواهد کرد و شیعه و سنی با داشتن دشمن واحد که تمام توانش ریشه کنی اسلام و مسلمین است بیش از گذشته به همدلی، وحدت و اتحاد نیاز دارند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی با اشاره به این که اگر در همه کشورهای اسلامی مسئله وحدت همچون ایران جا بیفتد استکبار جهانی و آمریکا نمی توانند نقشه های خود را پیش ببرند، تصریح کرد: یکی از دلائل ناامنی در برخی کشور ها اختلاف بین مسلمین است و تولید افکار باطل و تکفیری در بین مسلمانان از سوی دشمن جهت ایجاد تفرقه می باشد.

در ابتدای این دیدار، ماموستا مامد کلشی نژاد به اهمیت مسئله وحدت اشاره کرد و گفت: وحدت یکی از مهمترین مقوله های جهان اسلام است که مقام معظم رهبری به آن تاکید بسیاری دارند و  باید تلاش کنیم تا این همدلی در آذربایجان غربی تحت نظر نماینده ولی فقیه در استان حفظ شود.

امام جمعه اهل سنت ارومیه خاطرنشان کرد: دشمنان دین و قرآن از کوچکترین اختلاف بین امت اسلامی در جهت کاشتن بذر تفرقه استفاده می کنند و امام خمینی (ره) با درایت تمام با نامگذاری هفته وحدت، این مسئله را خنثی کردند و نشست های مختلف در راستای وحدت می تواند همدلی و یکدستگی را بین شیعه و سنی تقویت کند./د101/

ارسال نظرات