۱۹ مهر ۱۴۰۰ - ۲۰:۳۴
کد خبر: ۶۹۲۰۴۰
امام جمعه ارومیه:

ضعف عملکرد مؤسسات قرآنی سبب بی انگیزگی قرآن آموزان می‌شود

ضعف عملکرد مؤسسات قرآنی سبب بی انگیزگی قرآن آموزان می‌شود
آذربایجان‌ غربی ـ حجت الاسلام والمسلمین قریشی گفت: بی‌شک ضعف عملکرد مؤسسات قرآنی باعث بی انگیزگی و دور شدن قرآن آموزان از آموزش‌ها می‌شود که باید مراقبت کرد.

به گزارش خبرگزاری رسا در آذربایجان غربی، حجت الاسلام والمسلمین سیدمهدی قریشی امروز در جلسه بررسی مسائل و مشکلات مؤسسات قرآنی با اشاره به اینکه فعالیت در زمینه قرآن و اهل بیت(ع) توفیق بسیار بزرگی است که خداوند متعال نصیب هر کسی نمی‌کند اظهار داشت: فعالان قرآنی باید ارزش و قیمت کار خود را دانسته و به خاطر فعالیت در مسیر قرآن شاکر و قدردان خدای متعال باشند.

وی تصریح کرد: کار و فعالیت در مسیر قرآن بر اساس روایات باعث سعادتمندی در قیامت خواهد بود و از سوی دیگر اگر خواهان حاکمیت قرآن و معارف آن جامعه باشیم باید خود نیز به قرآن و آموزه‌های آن عمل کرده و با کلام وحی انس و الفت داشته باشیم.

امام جمعه ارومیه در ادامه تاکید کرد: مؤسسات قرآنی باید به صورت منظم و متحد عمل کنند و باعث تقویت یکدیگر و نه تضعیف هم باشند.

وی گفت: افراد و کسانی که می‌خواهند کار قرآنی آغاز کنند باید همه جوانب و مشکلات آن را بررسی کرده و با قدرت و امکانات لازم اقدام به آغاز فعالیت کنند.

حجت الاسلام والمسلمین قریشی تاکید کرد: بی‌شک ضعف عملکرد مؤسسات قرآنی باعث بی انگیزگی و دور شدن قرآن آموزان از آموزش‌ها می‌شود که باید مراقبت کرد.

وی با اشاره به اینکه مساجد و مؤسسات قرآنی باید با یکدیگر پیوند محکمی برقرار کنند افزود: همچنین مساجد باید در خدمت آموزش‌های قرآنی باشد و مسئولتن امر باید در ایجاد تسهیلات لازم برای این مسأله اقدامات لازم را انجام دهند.

امام جمعه ارومیه تاکید کرد: باید مشکلات اساسی و مهم در زمینه تشکل های قرآنی را احصا کرد تا بتوان از مسئولان به صورت جدی مطالبه کنیم و در این راستا امید است با اقدامات دولت جدید مشکلات جامعه قرآنی با نگرش و رویکرد جدید رفع شود.

وی تصریح کرد: باید در انجام فعالیت‌های خود داشتن اخلاص را سرلوحه کار خود قرار داد چرا که داشتن اخلاص در هر کاری فضل و عنایت الهی را در پی خواهد داشت./د۱۰۱/

ارسال نظرات