۳۰ مهر ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۵
کد خبر: ۶۹۳۱۴۰
امام جمعه ارومیه:

فساد ستیزی قوه قضاییه متوقف نشود

فساد ستیزی قوه قضاییه متوقف نشود
آذربایجان غربی - حجت الاسلام والمسلمین قریشی گفت: روند فساد ستیزی که از دوره آیت الله رییسی آغاز و در دوره حجت الاسلام اژه ای نیز در حال تداوم است، نباید متوقف شود.

به گزارش خبرگزاری رسا در آذربایجان غربی، حجت الاسلام والمسلمین سیدمهدی قریشی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته ارومیه با بیان اینکه امام صادق (ع) محور وحدت بین مذاهب اسلامی بود، اظهار داشت: حتی اهل سنت نیز بارها در روایات به نقش امام صادق (ع) در برقراری وحدت میان مذاهب اسلامی اشاره کرده‌اند.

وی با بیان اینکه طبق فرمایش امام صادق (ع) شیعه باید با رفتار و کردار خود الگویی برای همگان باشد افزود: شیعه و سنی بیش از ۹۵ درصد مشترکات دارند ولی دشمنان در تلاش هستند تا همین پنج درصد را برای تفرقه افکنی علم کنند.

امام جمعه ارومیه وحدت را ضرورت جامعه اسلامی دانست و گفت: دشمن در تلاش برای ایجاد تفرقه بین مذاهب اسلامی است.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌غربی در ادامه خطبه ها با قدردانی از صدور حکم محکومیت برای مدیرعامل و معاون سابق بانک مرکزی توسط قوه قضاییه، بیان کرد: این روند فساد ستیزی که از دوره آیت الله رییسی آغاز و در دوره حجت الاسلام اژه ای نیز در حال تداوم است، نباید متوقف شود.

وی همچنین با بیان اینکه نباید تمام مسوولیت برخورد با فساد را متوجه قوه قضاییه کرد، گفت: هر سه قوه برای مبارزه با فساد باید در کنار یکدیگر باشند.

حجت الاسلام والمسلمین قریشی با تاکید بر اینکه، از مدیران کل دستگاه‌های اجرایی رده پایین تا رییس جمهوری باید هم متخصص و هم اهل تقوا باشند، افزود: تجربه ثابت کرده، اینکه یک فرد متخصص باشد ولی از خدا ترسی نداشته باشد، در دزدی نیز حرفه‌ای عمل می‌کند.

وی از دولت سیزدهم خواست تا ضمن توجه به مسائل اقتصادی کشور به ظرفیت‌های اقتصادی استان‌ها نیز نگاه ویژه‌ای داشته باشد.

امام جمعه ارومیه با بیان اینکه واگذاری بخشی از مسوولیت‌های ملی به استان‌ها، سبب تحول اقتصادی در منطقه می‌شود، گفت: هم مرزی آذربایجان‌غربی با سه کشور دیگر و ظرفیت‌های بی نظیر اقتصادی در این منطقه می‌تواند نقش بسزایی در بی اثر کردن تحریم‌ها داشته باشد.

حجت الاسلام والمسلمین قریشی همچنین با تبریک انتصاب استاندار جدید آذربایجان‌غربی از مدیریت عالی استان خواست تا در تغییر و تحول مدیران از نیروهای مومن و انقلابی استفاده کند.

وی در پایان از محمدمهدی شهریاری استاندار سابق آذربایجان‌غربی نیز قدردانی کرد.

ارسال نظرات