۰۵ آبان ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۸
کد خبر: ۶۹۳۵۴۱
جانشین نماینده ولی فقیه در امور اهل سنت کرمانشاه:

تفرقه بدترین بیماری برای جهان اسلام است

تفرقه بدترین بیماری برای جهان اسلام است
کرمانشاه ـ محمدی گفت: بدترین و ناعلاج ترین بیماری برای مسلمین، تفرقه و چنددستگی است، بنابراین باید همواره وحدت خود را با بصیرت و بینش حفظ کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، احمد محمدی، جانشین نماینده ولی فقیه در امور اهل سنت کرمانشاه سه شنبه شب در جمع روحانیون شیعه و سنی شهرستان سرپل ذهاب اظهار داشت: یکی از پرمعناترین و زیباترین واژه که رسول اکرم(ص) به عنوان پرچمدار آن محسوب می شد، وحدت است.

وی گفت: در میان ادیان آسمانی هیچ دینی به اندازه اسلام به مسئله وحدت توجه ندارد زیرا خداوند همواره دوستدار صلح و محبت بین مسلمین است.

احمدی در ادامه سخنان خود ابراز داشت: اولین اقدامات رسول خدا در هجرت از مکه به مدینه بعد از ساخت مسجد در این شهر، ایجاد وحدت و اخوت بین برادران دینی بود و همین کار باعث گردید که تفرقه در بین مسلمین از بین برود و دشمنی ها به دوستی تبدیل شود.

جانشین نماینده ولی فقیه در امور اهل سنت کرمانشاه گفت: در قرآن کریم آمده است که «إِنَّ هَذِهِ أُمَّتُکُمْ أُمَّةً وَاحِدَةً» که معنای این آیه بر حول محور وحدت و همبستگی مسلمین می چرخد.

وی در ادامه عنوان داشت: دشمنان به خوبی می دانند که تنها با ترفند تفرقه است که می توانند اجتماع و انسجام مسلمین را برهم بزنند، لذا باید برادران دینی اهل سنت و اهل تشیع در این باره بسیار حساس باشند و اجازه ندهند که دشمن در پیاده کردن این برنامه شیطانی خود موفق شود.

محمدی با اشاره به اینکه طبق نص صریح قرآن اخوت و برادری زمینه ساز نزول رحمت پروردگار است، افزود: بدترین و ناعلاج ترین بیماری برای مسلمین، تفرقه و چنددستگی است، بنابراین باید همواره وحدت خود را با بصیرت و بینش حفظ کنیم و باید عناصری که باعث ایجاد وحدت می شود را در جامعه نهادینه سازیم کنیم و در مقابل عوامل تفرقه آفرین را از خود دور سازیم.

جانشین نماینده ولی فقیه در امور اهل سنت کرمانشاه گفت: امام راحل با نامگذاری هفته وحدت این مهم را به جهانیان فهماند که هیچ تفرقه و دودستگی در بین مسلمین وجود ندارد. اکنون در ایران اسلامی به ویژه کرمانشاه مذاهب و ادیان مختلف برادروار در کنار هم زندگی می کنند.

وی با اشاره به اینکه نگاه رهبر معظم انقلاب اسلامی در جهان اسلام نگاهی تقریبی است، گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی اکنون طلایه دار وحدت در جهان اسلام محسوب می شود تا جایی که فتواهای زیادی از معظم له درباره اهانت نکردن به مقدسات دیگران تاکنون صادر شده است.

جانشین نماینده ولی فقیه در امور اهل سنت کرمانشاه با اشاره به اینکه تفرقه زمینه ساز گستاخی بیشتر دشمنان در جهان اسلام خواهد شد، اظهار داشت: اکنون در این شرایط بسیار ویژه باید در سایه قرآن کریم و سنت پیامبر(ص) وحدت در جهان اسلام حکم‌فرما باشد./1400/پ210/

ارسال نظرات