۰۴ آبان ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۷
کد خبر: ۶۹۳۴۸۴
آیت الله عبداللهی:

نهادینه شدن فرهنگ تک فرزندی کشور را به سوی پرتگاه می برد

نهادینه شدن فرهنگ تک فرزندی کشور را به سوی پرتگاه می برد
کرمانشاه ـ آیت الله عبدالخالق عبداللهی گفت: نهادینه شدن فرهنگ تک فرزندی آینده کشور را عملا به سمت پرتگاه خواهد برد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، آیت الله عبدالخالق عبداللهی امروز در دیدار جمعی از اعضای انجمن های مردم نهاد و فعالان اجتماعی و فرهنگی استان کرمانشاه اظهار داشت: متاسفانه در چند دهه اخیر شاهد کاهش ازدواج و متعاقب آن فرزندآوری در کشور بوده و هستیم و این را باید یک خطر بزرگ برای کشور محسوب کرد.

این شاگرد برجسته حضرت امام خمینی(ره) گفت: روند سریع پیر شدن جامعه ایرانی خود خطری است که بسیاری از بخش های کشور به ویژه تولید را در معرض نابودی قرار می دهد، بنابراین می توان در این قضیه ردپای استکبار و دشمنان را به عینه دید.

آیت الله عبداللهی تصریح کرد: تشویق و تبلیغ تجرد، تک فرزندی و حتی زندگی بدون فرزند برای زوجین به صورت مستمر و برنامه ریزی شده در رسانه های غربی و ... دیده می شود و در مقابل باید اذعان کرد که در داخل نیز رسانه ها در مقابل این دسیسه که می توان آن را به «جنگ جمعیت» تعبیر نمود، عملا منفعل عمل می کنند.

این عالم برجسته کرمانشاهی در ادامه سخنان خود عنوان داشت: نهادینه شدن فرهنگ تک فرزندی آینده کشور را عملا به سمت پرتگاه خواهد برد، لذا دولتمردان باید برای ساماندهی این وضعیت کارهای عملی و زیرساختی انجام دهند.

این شاگرد برجسته حضرت امام خمینی(ره) گفت: جنگ جمعیتی که غربی ها علیه مملکت ما آغاز کرده اند برای آنان بسیار کم هزینه و در مقابل برای کشورمان بسیار پرهزینه خواهد بود و اگر کاری در این باره انجام نشود، عملا بازنده این جنگ ما خواهیم بود.

آیت الله عبداللهی ادامه داد: صداوسیما با وجود رشد کمی شبکه های تلویزیونی در بحث کیفی رشد آن چنانی نداشته است، به ویژه در بحث فرهنگ سازی در زمینه ازدواج و فرزندآوری کار خاصی از سوی این رسانه دیده نشده است که این مهم به نوعی حرکت در راستای ترویج فرهنگ غربی در بحث جمعیت و نرخ فرزندآوری محسوب می شود.

این عالم کرمانشاهی افزود: برهم خورده شدن توازن جمعیتی در کشور با وجود اینکه ما سرزمینی ثروتمند داریم، بازهم فرصت های توسعه یافتگی را از ما خواهد گرفت، لذا باید گفت که فرهنگ سازی در این حوزه را دیر آغاز کرده ایم و باید هرچه سریعتر دولت جدید برنامه های خود در این باره را ارائه دهد./1400/پ210/

ارسال نظرات