۰۵ آبان ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۲
کد خبر: ۶۹۳۵۴۸
امام جمعه موقت اسلام آبادغرب:

علت اصلی حضور دشمنان در خاورمیانه تلاش برای از بین بردن دین اسلام است

علت اصلی حضور دشمنان در خاورمیانه تلاش برای از بین بردن دین اسلام است
کرمانشاه ـ حجت الاسلام کرمی نیا گفت: واقعیت بر هم زدن آرامش در منطقه خاورمیانه و حضور دشمنان و جنگ های نیابتی راهی برای از بین بردن اساس دین اسلام است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، حجت الاسلام روح الله کرمی نیا امروز در نشستی بصیرتی با جمعی از طلاب و حوزویان شهرستان اسلام آبادغرب به تشریح و تحلیل افکار تکفیری و سلفی د ر جهان اسلام پرداخت.

امام جمعه موقت اسلام آبادغرب در این نشست اظهار داشت: تکثر جریان هایی همانند سفلی گری، وهابیت، تکفیری و ... همه نشان از یک چیز دارد و آن عدم بصیرت و درک درست از اسلام ناب محمدی(ص) است.

وی ادامه داد: با نگاهی به افکار و باورهای این جریان های فکری در جهان اسلام چندین مساله برای ما روشن می گردد.

این استاد حوزه علمیه در ادامه سخنان خود گفت: اولین نکته درباره این گروه ها، وجوه اشتراکی آنان است و آن وجوه مشترک بین این جریانات فکری، تقابل علنی و غیرعلنی با آموزه های دینی و قرآنی است.

حجت الاسلام کرمی نیا با تأکید بر اینکه پایه و اساس این جریان ها استعمار و عدم بینش مسلمین است، ادامه داد: هر مقدار که این جریان های فکری در جهان اسلام فعال تر باشند، این استعمارگران هستند که برنده واقعی خواهند بود.

امام جمعه موقت اسلام آبادغرب تصریح کرد: برای نمونه جریان سلفی یا تکفیری به نوعی با سرعت بالایی در حال تخریب اسلام واقعی است که این امر خواسته و آرزوی دیرینه دشمنان این دین رحمانی می باشد که اکنون در حال محقق شدن این امر توسط عده ای مسلمان بی فکر، متهجر و ساده اندیش هستیم.

وی با اشاره به اینکه پویایی رکن اصیل و اصل دین اسلام است، افزود: با مراجعه به متون اصلی و قابل استناد دینی به خوبی شاهد شالوده هایی از پویایی دین اسلام نسبت به سایر ادیان هستیم، ولی با این وجود جریان های فکری منحرف که امروز خود را داعیه دار اسلام می دانند، در عمل پویایی اسلام را زیر سؤوال می برند.

حجت الاسلام کرمی نیا بیان داشت: البته نباید از انفعال برخی از علما و روحانیون در جهان اسلام نیز غافل باشیم، زمانی که روحانی و عالم دینی در مقابل تخریب کنندگان چهره اسلام سکوت پیشه کرده اند و به دعواهای درون گروهی مشغول هستند، بی شک نباید از دست اندازی دشمنان به داشته های مسلمین متعجب شد.

امام جمعه موقت اسلام آبادغرب خاطرنشان کرد: از بین بردن آرامش در منطقه خاورمیانه که به نوعی مرکزیت اسلام در آنجا قرار دارد، شاید در ظاهر برای غارت ثروت های خدادادی همانند نفت، گاز و ... باشد، ولی در اصل حضور دشمنان و جنگ های نیابتی برای از بین بردن ریشه های دین رحمانی اسلام است./1400/پ210/

ارسال نظرات