۰۵ آبان ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۵
کد خبر: ۶۹۳۵۵۱
حجت الاسلام فاضلی:

نقش رسانه ها در تقریب مذاهب / انسجام مسلمانان تحولات بزرگی را رقم می زند

نقش رسانه ها در تقریب مذاهب / انسجام مسلمانان تحولات بزرگی را رقم می زند
کرمانشاه ـ حجت الاسلام فاضلی گفت: رسانه ها می توانند در وحدت و تقریب در بین مذاهب اسلامی بسیار تاثیرگذار باشند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، حجت الاسلام حجت الله فاضلی امروز در مراسم تجلیل از اصحاب رسانه که به مناسبت هفته وحدت برگزار گردید، اظهار داشت: تمام تفکراتی که در جهان اسلام وجود دارند باید در مسیر وحدت گام بردارند.

مسؤول دفتر نمایندگی ولی فقیه در امور اهل سنت استان کرمانشاه گفت: بزرگترین ترس و واهمه دشمنان از مسلمین، محقق شدن وحدت به معنای واقعی در جهان اسلام است، زیرا انسجام در بین مسلمانان تحولات بزرگی در دنیا به وجود خواهد آورد.

این استاد حوزوی با اشاره به نقش تاثیرگذاری رسانه ها در انسجام و وحدت بیان کرد: در این  میان رسانه ها می توانند در وحدت و تقریب بیشتر در بین مذاهب اسلامی بسیار تاثیرگذار باشند و نیز می توانند توطئه های دشمنان در زمینه وحدت مسلمین را با افشاگری های خود خنثی کنند.

حجت الاسلام فاضلی ادامه داد: متأسفانه فضای مجازی اکنون به یک وسیله برای تقابل با وحدت جهان اسلام توسط دشمنان تبدیل شده است تا جایی که سالیانه میلیاردها دلار در بخش رسانه و فضای مجازی از سوی دشمن و ابرقدرتها برای ایجاد دودستگی در بین مسلمین هزینه می شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود عنوان داشت: مبارزه با تهاجم دشمنان علیه وحدت جهان اسلام با برگزاری یک نشست، همایش یا کنفرانس محقق نمی شود، باید در طول سال یعنی هر روز برای جهان اسلام مساله وحدت واکاوی شود و برای این وفاق تلاش ما همیشگی و مستمر باشد.

مسؤول دفتر نمایندگی ولی فقیه در امور اهل سنت استان کرمانشاه شکل گیری دولت نامشروع اسرائیل را معلول عدم وحدت در جهان اسلام دانست و تأکید کرد: زمانی امپراتوری عثمانی تمام جوامع اسلامی را متحد کرده بود و هیچیک از دشمنان اسلام حرفی برای گفتن نداشتند اما وقتی با دسیسه و توطئه آن را متلاشی کردند، رژیم صهیونیستی شکل گرفت و کشورهای اسلامی زیر سلطه ابرقدرت ها قرار گرفتند و همه اینها در سایه ایجاد تفرقه در جوامع اسلامی ایجاد شد.

حجت الاسلام فاضلی در ادامه خاطرنشان کرد: امسال در کنفرانس بین المللی وحدت رهبر معظم انقلاب اسلامی با نگاهی حکیمانه خواستار تشکیل «اتحادیه امت اسلامی» شدند. زیرا امروز به عینه می بینیم که اتحادیه اروپا در سایه وحدت بین اعضای خود به این جایگاه رسیده است، بنابراین این پیشنهاد عالمانه معظم له می تواند جهان اسلام را در برابر تمام خطرات و تهدیدات بیمه کند.

مسؤول دفتر نمایندگی ولی فقیه در امور اهل سنت استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی به عنوان آمر به معروف و ناهی از منکر همیشه بر وحدت و دوری از نزاع و مشاجره بین مسلمین تاکید دارند و هرگونه اهانت به شعائر و مقدسات دینی دیگران را حرام شرعی می دانند، لذا استفاده از نظرات ایشان می توان چراغ راه جهان اسلام برای وحدت در مقابل دشمنان باشد./1400/پ210/

ارسال نظرات