۰۵ آبان ۱۴۰۰ - ۱۸:۳۱
کد خبر: ۶۹۳۵۵۷

واکنش‌ها از الحشد الشعبی تا ائتلاف آمریکایی به جنایت دیالی

واکنش‌ها از الحشد الشعبی تا ائتلاف آمریکایی به جنایت دیالی
جنایت تروریست‌های داعش در روستایی در استان دیالی عراق با ۱۳ کشته و ۲۵ زخمی واکنش گسترده‌ای را در داخل و خارج عراق به دنبال داشت.

به گزارش سرویس بین ‌الملل خبرگزاری رسا، ائتلاف آمریکایی ضد داعش در بیانیه‌ای ضمن محکوم کردن این حمله تروریستی، اعلام کرد که آماده کمک به قربانیان و خانواده‌هایشان است. دیوان وقف اهل سنت عراق نیز این حمله را یک اقدام تروریستی خواند و خواستار انجام تحقیقات فوری شد

«یحیی رسول» سخنگوی نظامی مصطفی الکاظمی، نیز در سخنانی به ادامه نبرد با بقایای داعش تا نابودی کامل آن‌ها در استان دیالی تأکید کرد و گفت که نخست وزیر عراق دستور به افزایش تلاش‌های اطلاعاتی و امنیتی داده است تا از تکرار چنین حوادثی جلوگیری شود. او تأکید کرد که جنایت المقدادیه بدون پاسخ نخواهد ماند.

به گفته او، یک هیأت امنیتی با سفر به روستای الرشاد در نشست مشترکی با نهادهای امنیتی شرکت کرده است.

وزارت خارجه مصر نیز در بیانیه‌ای حمله تروریستی در استان دیالی عراق را محکوم کرد و کشته و زخمی شدن شماری از شهروندان را به دولت و ملت عراق تسلیت گفت.

وزارت خارجه اردن نیز در بیانیه ضمن محکوم کردن این حادثه، گفت که در کنار دولت و مردم عراق ایستاده است.

الحشد الشعبی عراق نیز در بیانیه‌ای گفت که یک هیأت امنیتی متشکل از «هادی العامری»، «قاسم الاعرجی» مشاور امنیتی ملی عراق، «عبدالامیر یارالله» رئیس ستاد کل مشترک ارتش عراق و سرلشگر «عبد الامیر الشمری» معاون فرمانده عملیات مشترک عراق به روستای الرشاد رفته تا در یک جلسه امنیتی شرکت کنند.

الحشد الشعبی همچنین تأکید کرد که بر خلاف برخی شایعه‌ها مسئولیت امنیتی این منطقه بر عهده الحشد الشعبی نبوده است./۹۸۸/

ارسال نظرات