۰۶ آبان ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۲
کد خبر: ۶۹۳۵۹۳
رهبر شیعیان پاکستان:

امنیت منطقه با مسئله کشمیر گره خورده است/ مشکلات طبق نظر مردم حل شود

امنیت منطقه با مسئله کشمیر گره خورده است/ مشکلات طبق نظر مردم حل شود
حجت الاسلام والمسلمین نقوی در پیامی به مناسبت «روز سیاه» در کشمیر گفت: امنیت منطقه با مسئله کشمیر گره خوزده لذا مسئله کشمیر طبق خواسته مردم آن حل و فصل شود.

به گزارش خبرنگار سرویس بین الملل خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین سید ساجد علی نقوی رهبر شیعیان پاکستان و رئیس مجمع علمای شیعه این کشور، در پیامی به مناسبت «روز سیاه» در کشمیر تاکید کرد: مسئله کشمیر طبق خواسته مردم هرچه زودتر حل و فصل شود.

وی با بیان این که دولت هندوستان با پرهیز از برخورد تبعیض آمیز و متعصبانه با مردم کشمیر، به حق انتخاب آنان احترام بورزد و هر چه زودتر در کشمیر رفراندوم برگزار کند، ابراز داشت: مسلمانان کشمیر از مدت ها پیش با مشکلات اقتصادی، امنیتی و فرهنگی روبرو اند و دولت هند بجز سرکوب، کشتار بی گناهان بویژه کودکان و زنان و تجاوز به خانه ها و نوامیس مردم مسلمان، کاری انجام نداده است.

این روحانی پاکستانی خطاب به سازمان های بین المللی حقوق انسانی بویژه سازمان ملل متحد، گفت: در نجات مسلمانان کشمیر و فلسطین، و دستیابی آنان به حقوق انسانی، همچنان حمایت های سیاسی، اخلاقی و دیپلماتیک آنان نقش ایفا کنید.

وی با استناد به سخنان دولتمردان هندوستان در خصوص این که کشمیر جدائی ناپذیر و جزء لاینفک سرزمین هندوستان است، ابراز داشت: کشمیر یک سرزمین اشغالی است که هنگام آزادی هندوستان از دست استعمارگران انگلستان توسط هندوستان به اشغال در آمده است، لذا باید هرچه زودتر آزاد شود و جهان نیز در آزادی مردم کشمیر نقش خود را به درستی ایفا کند.

رهبر شیعیان پاکستان با تاکید به این که امنیت، صلح و ثبات پایدار آسیای جنوبی با مسئله کشمیر گره خورده است، اظهار داشت: سازمان ملل و سازمان همکاری اسلامی در پایان دادن وضعیت بحرانی در کشمیر و جلوگیری از جنایات دولت هندوستان در این منطقه مسلمان نشین، نقش مهم خود را ایفا نماید و نیز سازمان های حقوق بشر به صدای ستمدیدگان کشمیر تبدیل شوند.

یاد آوری می شود که 27 اکتبر 1947 میلادی یعنی حدود 69 سال پیش نیروهای اشغالگر هند وارد شهر سرینگر منطقه جامو و کشمیر شدند و با تسلط و ظلم بر مردم بی‌گناه کشمیر، یک فاجعه بزرگ انسانی را رقم زدند و این حادثه بی ‌رحمانه حتی تا امروز ادامه داشته و بدون مجازات باقی مانده است، به همین سبب این روز همه ساله بعنوان «روز سیاه» گرامی داشته می شود./988/

ارسال نظرات