۰۶ آبان ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۸
کد خبر: ۶۹۳۶۰۶
سخنگوی مرکزی مجلس وحدت مسلمین پاکستان:

تلاش های آیت الله تسخیری در جهان اسلام فراموش نشدنی است

تلاش های آیت الله تسخیری در جهان اسلام فراموش نشدنی است
حجت الاسلام والمسلمین دومکی در سخنانی از زحمات آیت الله تسخیری در زمینه اتحاد اسلامی تقدیر و تشکر کرد و تلاش های ایشان را فراموش نشدنی دانست.

به گزارش خبرنگار سرویس بین ‌الملل خبرگزاری رسا، حجت الاسلام و المسلمین مقصود علی دومکی اندیشمند پاکستانی و سخنگوی مرکزی مجلس وحدت مسلمین پاکستان در مراسم رونمایی از ترجمه کتاب «مرجعیت علمی اهلبیت محور اتحاد اسلامی» بنام «اهل بیت کا علمی مقام امت اسلامی کے اتحاد کا محور» گفت: حضور بزرگان اهل سنت پایه دروس امام جعفر صادق علیه السلام نشانگر این است که روش امامان معصوم علیهم السلام به جذب پیروان دیگر مذاهب بوده است.

وی در سخنانی خود به انگیزه های ترجمه این کتاب اشاره کرد و افزود: حضرت آیت الله محمد علی تسخیری از علما و فقهای بزرگ شیعه و پرچمدار اتحاد اسلامی در جهان بوده اند، ایشان شخصیتی اند که بعنوان دبیرکل تقریب بین مذاهب اسلامی، تلاش های فراوانی برای اتحاد اسلامی داشته اند و پیروان و رهبران مذاهب مختلف جهان اسلام را به اتحاد و همدلی اسلامی دعوت کرده اند.

این روحانی پاکستانی با بیان این که حضرت آیت الله محمد علی تسخیری در کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی با حضور بزرگان جهان اسلام اعم از شیعه و سنی، مقاله تحقیقی بعنوان مرجعیت علمی اهلبیت محور اتحاد اسلامی از نگاه قرآن کریم و سنت پیامبر اسلام ارائه نمود که بعدا به شکل چاپ شد و این کتاب بنام اهل بیت کا علمی مقام امت اسلامی کے اتحاد کا محور ترجمه همان کتاب است.

حجت الاسلام و المسلمین سید محمد صادق جعفری دبیر مجلس وحدت مسلمین در شهر کراچی پاکستان نیز در سخنانی گفت: اتحاد اسلامی از مقتضیات زمان امروز است، البته دستور قرآن کریم و سیره پیامبر اسلام و دیگر ائمه اطهار علهیم السلام نیز به اتحاد اسلامی را به مسلمانان را گوشزد می کند.

جمیل احمد سلطانی از روحانیون اهل سنت پاکستان با تاکید به این که مرجعیت علمی اهل بیت علیهم السلام یک واقعیت مسلم و انکار ناپذیر است گفت: اهل سنت واقعی فقط کسی است که حرمت اهل بیت پیامبر علیهم السلام را حفظ کند و از درون قلب به انان احترام بورزد.

وی افزود: ما مفتخریم که دوستداران اهل بیت پیامبر اسلام هستیم و به آنان عشق می ورزیم.

دل مراد لاشاری رهبر حزب سیاسی ترقی خواه پاکستان در سخنان خود به اهمیت احترام و عشق به اهل بیت اطهار علیهم السلام اشاره کرد و افزود: عشق و محبت به اهل بیت اطهار علیهم السلام لازمه ایمان است.

وی بخاطر ترجمه کتاب ارزشمند کتاب مرجعیت علمی اهلبیت محور اتحاد اسلامی بعنوان اهل بیت کا علمی مقام امت اسلامی کے اتحاد کا محور تقدیر و تشکر کرد و گفت: حجت الاسلام و المسلمین مقصود علی دومکی سخنگوی مجلس و حدت مسلمین پاکستان، با ارزش ترین کار علمی انجام داده اند، امیدواریم این کتاب موجب روشنگری جامعه اسلامی شود./988/

تلاش های آیت الله تسخیری در جهان اسلام فراموش نشدنی است

ارسال نظرات