۰۶ آبان ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۷
کد خبر: ۶۹۳۶۱۴

الگو‌برداری از جامعه اسلامی عهد رسول در کتاب "محمد پیامبری برای همیشه"

الگو‌برداری از جامعه اسلامی عهد رسول در کتاب
رحیم پور ازغدی در کتاب محمد پیامبری برای همیشه نکاتی راجع به نظریه حکومت دینی و الگو‌برداری از جامعه اسلامی عهد رسول، مطرح نموده و به انتقادات وارد بر آن پاسخ می‌دهند.

به گزارش سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا، کتاب حاضر متن پیاده شده چهار سخنرانی از آقای رحیمپور ازغدی است که در ارتباط با شخصیت پیامبر اکرم"صلی الله علیه و آله"در مناسبتهای گوناگونی ایراد شده است.

سخنرانی اول که به مناسبت میلاد پیامبر اکرم"صلی الله علیه و آله " است، پس از ذکر مقدماتی از ویژگیهای آن حضرت، به دنبال بیان چند نکته از شیوه حکومت اسلامی پیامبر میباشد تا پاسخی اجمالی به این پرسش باشد که برای رشد و بالندگی و رسیدن به اهداف الهی در حکومت اسلامی چه باید کرد؟

در سخنرانی دوم ابتدا به ذکر خصوصیاتی از حضرت پیامبر از زبان امام حسین"علیهالسلام" پرداخته و به یکی از بزرگترین خدمات پیامبر به بشریت یعنی آموختن نحوه ارتباط با خداوند سخن میگوید. در نهایت به برخی رفتارهای اجتماعی حضرت اشاره مینمایند.

در سخنرانی سوم، ایشان به برخی شبهات مطرح شده که به دنبال تضعیف و تحریف اعتقاد به نبوت است و با ژستهای علمی و جامعه شناسانه و دین شناسانه به خورد مسلمانان داده میشود اشاره نموده و به دنبال پاسخگویی به آنهاست.

در سخنرانی چهارم نیز ایشان با الگوبرداری از جامعه اسلامی عهد رسول، نکاتی راجع به نظریه حکومت دینی مطرح نموده و به انتقادات وارد بر آن پاسخ میدهند.

ارسال نظرات