۰۶ آبان ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۲
کد خبر: ۶۹۳۶۳۶
حجت الاسلام عزت زمانی مطرح کرد؛

ضرورت اصلاح ساختارهای تبلیغی و فرهنگی در کشور

ضرورت اصلاح ساختارهای تبلیغی و فرهنگی در کشور
اصفهان ـ معاون فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی گفت: ساختارهای تبلیغی و فرهنگی در کشور از جمله مواردی است که باید اصلاح گردد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت‌الاسلام رضا عزت‌زمانی، معاون امور فرهنگی و تبلیغ سازمان تبلیغات اسلامی صبح امروز در نشستی با طلاب نخبه شهرستان خمینی شهر، به ظرفیت‌های فرهنگی تبلیغی این شهرستان اشاره کرد و گفت: باتوجه به فرموده مقام معظم رهبری که خمینی شهر حسینیه است با وجود تعداد بالای هیاتهای مذهبی شهرستان و تراکم جمعیت نیازمند بازنگری در تقویت اداره تبلیغات اسلامی است.

معاون امور فرهنگی و تبلیغ سازمان تبلیغات اسلامی با اشاره به این موضوع که هزار طلبه در حوزه های علمیه شهرستان در حال تحصیل هستند ادامه داد: تغییر ساختارهای تبلیغی و فرهنگی در کشور از جمله مواردی است که باید اصلاح گردد تا دچار پراکندگی آرا و تضییع منابع و چند گانگی حوزه مدیریت در سطح جامعه کاهش یافته و موازی کاریها در این زمینه کمتر اتفاق بیافتد.

حجت الاسلام عزت زمانی در ادامه  با بیان این مطلب که فعلا قول خاصی نمی توان به مردم شهرستان خمینی شهر و اداره تبلیغات داد افزود: تلاش می کنیم با رایزنی های لازم ، توان اداره تبلیغات اسلامی شهرستان خمینی شهر ارتقاء یافته و در بحث ظرفیت‌های تبلیغی و نیروی انسانی اقداماتی انجام شود.

معاون امور فرهنگی و سازمان تبلیغات اسلامی به نقش محوری سازمان تبلیغات اسلامی در بحث تغییر ساختارهای فرهنگی جامعه تصریح کرد: دبیرخانه ای برای این موضوع با ریاست سازمان تبلیغات اسلامی کشور شکل گرفته و از طرح و ایده های شبکه نخبگان کشوری در این بحث استفاده می شود.

وی در خصوص طرح مهرواره اوج اظهار کرد: طرح مهرواره اوج با دارا بودن هشت گام اصلی، در حال اجرای گام چهارم است، بحث لبیک به طرح ماهواره اوج نیز که با شعار اوج خدمت رسانی آغاز به کار کرد و با محوریت ائمه مساجد و حضور ۲۳ هزار امام جماعت شیعه و ۱۵۰۰ امام جماعت اهل تسنن به انجام رسید که در نوع خود بی نظیر است.

حجت الاسلام عزت زمانی در پایان هدف از اجرای طرح مهرواره اوج را توانمند سازی ائمه جماعات در مواجهه با مسائل پیرامون خود برشمرد و خاطرنشان کرد: مباحث آموزشی در برخورد با مشکلات مساجد و موارد پیرامون آن با ائمه جماعات اغاز شده وبا اجرای طرح مهرواره اوج بستر مناسبی جهت استفاده از ظرفیت های مردمی و بکارگیری آن در حل مشکلات محله و منطقه فراهم گشته است./1304/پ210/

متین فیروزآبادی
ارسال نظرات