۲۶ مهر ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۵
کد خبر: ۶۹۲۶۷۵
رییس دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان:

مبلغان به ‌عنوان قشری متخصص در بسیج طلاب و روحانیون شناخته شوند

مبلغان به ‌عنوان قشری متخصص در بسیج طلاب و روحانیون شناخته شوند
اصفهان ـ حجت الاسلام احمدیان گفت: همان‌طور که طلاب و روحانیون به قشری خاص در بسیج تبدیل شده‌اند، مبلغان به‌ عنوان قشری متخصص در سازمان بسیج طلاب و روحانیون شناخته شوند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام عبدالرسول احمدیان رییس دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان، صبح امروز در مراسم معارفه فرمانده جدید پایگاه بسیج شهید بهشتی)ره(  دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان گفت: اگر نهادهای حوزوی و انقلابی دست به دست هم ندهند و از فرصت‌های طلایی غافل شوند، دچار خسران عظیمی خواهند شد و بعید است که از عهده جبران این خسارت‌ها در آینده برآیند.

لزوم آگاهی نسبت به شرح وظایف و جایگاه

وی در ادامه افزود: ما در یک پیچ تاریخی قرار داریم و همه باید بسیجی‌وار همچون اوایل انقلاب در صحنه حضور داشته باشیم، تا انقلاب به سرمنزل مقصود برسد. اگر ادعای طلبگی و سربازی امام زمان(عج) را داریم، باید وظیفه خود را انجام دهیم، افتخار من این است که از کودکی در بسیج حضور داشتم و حضور در بسیج بود که باعث ورود من به حوزه شد.

رییس دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان تصریح کرد: اگر جایگاه و شرح وظایف خود را ندانیم، شاید در حال انجام کار باشیم، ولی به هدف نخواهیم رسید و شاید اصلاً مسیر را اشتباه برویم. اگر سازمان بسیج طلاب و روحانیون، دفتر تبلیغات اسلامی را به‌عنوان متولی امور مبلغان در نظر می‌گیرد، تعامل باید در امور تبلیغی شکل بگیرد و تمام امکانات بسیج شود، تا ارتباط مبلغان با اقشار مختلف را تعریف کنیم و برای آن برنامه داشته باشیم.

وی با بیان اینکه پایگاه بسیج دفتر تبلیغات اسلامی باید به پایگاه بسیج مبلغان تبدیل شود، نه اینکه یک پایگاه بسیج اداری باشد که کارمندان به عضویت آن درآیند، اظهار کرد: خواسته ما این است که همان‌طور که طلاب و روحانیون به قشری خاص در بسیج تبدیل شده‌اند، مبلغان نیز در سازمان بسیج طلاب و روحانیون به‌عنوان یک قشر خاص شناخته شوند. در این صورت، باید به فکر ساماندهی و ارتقای بسیج مبلغان باشیم.

حجت‌الاسلام احمدیان خاطرنشان کرد: در دفتر تبلیغات اسلامی، ظرفیتی مثل گروه‌ها و تشکل‌های تبلیغی و در سازمان طلاب و روحانیون و ظرفیتی با عنوان گروه‌های جهادی وجود دارد، ولی این دو گروه هیچ‌گاه با هم ارتباط نداشته‌اند و نیاز به همفکری وجود دارد که چگونه می‌توان میان این‌ها ارتباط برقرار کرد، مثل اینکه هر گروه جهادی باید یک مبلغ داشته باشد و همان‌طور که گروه‌های جهادی تخصص‌های مختلفی دارند، مبلغان نیز در حوزه‌های مختلفی متخصص هستند و این ظرفیت تخصصی آنها باید مورد توجه قرار گیرد.

رییس دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان عنوان کرد: باید دقیقاً مشخص شود که پایگاه بسیج دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان چه جایگاهی در سازمان بسیج طلاب و روحانیون دارد، تا به تبع آن بتوان چینش شورای پایگاه و برنامه‌های آن را مشخص کرد. بسیج همواره بر اساس شور و انگیزه پیش رفته است و برای هر قشری باید انگیزه خاص خودش را ایجاد کرد.

فعالیت های پایگاه بسیج شهید بهشتی دفتر تبلیغات اصفهان

در ادامه این دیدار حجت‌الاسلام محمد علیجانی، جانشین فرمانده پایگاه بسیج شهید بهشتی(ره) دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان خاطرنشان کرد: این پایگاه در سال ۱۳۸۴ افتتاح شد و به‌عنوان پایگاه ویژه مبلغان شناخته می‌شود و حدود ۲۰۰ عضو دارد که ۸۰ نفر آنها از کارمندان دفتر و مابقی از طلاب هستند.

وی با بیان اینکه ما به دنبال متمرکز کردن طلاب مبلغ در پایگاه شهید بهشتی(ره) بودیم، اظهار کرد: ولی با وجود فراخوان‌های متعدد تاکنون موفق به انجام این کار نشده‌ایم. اعضای پایگاه در مناسبت‌های ملی و مذهبی، حضور گسترده‌ای در مراسم‌های مختلف دارند و دفتر تبلیغات اسلامی ظرفیت خوبی برای برگزاری جلسات بصیرت‌افزایی دارد.

حجت الاسلام علیجانی در ادامه افزود: امسال با توجه به سهمیه‌ای که در اختیار داشتیم، حدود هفت نفر از اعضای پایگاه در میدان تیر سپاهان‌شهر شرکت کردند. مؤسسه آموزش عالی حوزوی مجتهده امین(ره) وابسته به دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان نیز صاحب پایگاه بسیج مجزا و مستقل است که به اتفاق اعضای این دو پایگاه، از خانواده چند تن از شهدای مدافع حرم تجلیل کردیم. همچنین حدود ۱۳ نفر از کارمندان دفتر، جانباز هستند که به مناسبت هفته دفاع مقدس، از آنها تجلیل به عمل آمد. از طرف دیگر، با توجه به تعامل دفتر تبلیغات اسلامی با نهادهای حوزوی، می‌توان فصل جدیدی در برنامه‌های پایگاه بسیج شهید بهشتی(ره) گشود و از این نظر، ظرفیت خوبی در دفتر وجود دارد.

جانشین فرمانده پایگاه بسیج شهید بهشتی(ره) تصریح کرد: اساس تأسیس این پایگاه نیز ناظر بر تشکیل هیأت‌های اندیشه‌ورز در حوزه تبلیغ و پژوهش بوده است و باید از ظرفیت‌های دفتر تبلیغات اسلامی در این خصوص استفاده بهینه صورت گیرد.

لازم به ذکر است در این مراسم حجت‌الاسلام عبدالرسول احمدیان به‌عنوان فرمانده پایگاه بسیج شهید بهشتی(ره) دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان منصوب شدند./1304/پ210/

متین فیروزآبادی
ارسال نظرات