۰۸ آبان ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۵
کد خبر: ۶۹۳۷۹۹

چاپ پنجاهم کتاب «الهی نامه علامه حسن زاده آملی» روانه بازار نشر شد

چاپ پنجاهم کتاب «الهی نامه علامه حسن زاده آملی» روانه بازار نشر شد
کتاب «الهی نامه علامه حسن زاده آملی» به همت مؤسسه بوستان کتاب به چاپ پنجاهم رسید.

به گزارش سرویس فرهنگی اجتماعی خبرگزاری رسا، در آستانه چهلمین روز ارتحال علامه حسن حسن زاده آملی، کتاب الهی نامه این عالم ربانی در 60 صفحه به همت مؤسسه بوستان کتاب برای پنجاهمین بار به چاپ رسید.

استاد آیت الله حسن زاده آملی در این اثر – که یادآور سخنان و سوزهای خواجه عبدالله انصاری است – از لطیف ترین احساس های خویش – و به تعبیری تجربه های درونی -  در قالب الفاظی متین، استوار، و نغز و جاندار، سخن می گوید و خوانندگان را به دنیا پاک عارفانه و سیر و سلوک خالصانه خویش می برد و جرعه های زلال معنویت را به کامشان می چشاند.

این الهی نامه مشتمل بر 581 فراز می باشد که هر فراز با کلمه «الهی» آغاز شده است.

برشی از اثر:

الهی، دست با ادب دراز است و پای بی ادب؛ «یا باسطَ الیَدَینِ بالرَحمه، خُذ بِیَدی!»

الهی، کسانی دعوی بندگی کرده اند و دم از ترک دنیا زده اند، تا دنیا بدیشان روی آورد، جز وی همه را پشت پا زده اند. این بنده در معرض امتحان در نیامده شرمسار است، به حق خودت «ثَبِّت قلبی علی دینک!»

الهی، ناتوانم و در راهه و گردنه های سخت در پیش است و رهزن های بسیار در کمین و بارگران بر دوش. یا هادی، «اهْدِنَا الصِّرَاطَ الْمُسْتَقِيمَ‏ صِرَاطَ الَّذِينَ أَنْعَمْتَ عَلَيْهِمْ غَيْرِ الْمَغْضُوبِ عَلَيْهِمْ وَلَا الضَّالِّينَ».

علامه حسن زاده آملی(ره) آثار متعددی دارد که این مؤسسه تاکنون آثار زیر را به صورت مجموعه آثار منتشر کرده است که عبارتند از: الهی نامه، کلمه علیا، الحجج البالغه، اضبط المقال، دروس معرفه الوقت والقبله، النور المتجلی فی الظهور الظلّی، خیرالاثر در رد جبر و قدر، هزار و یک کلمه(تاکنون 6 جلد)، مجموعه مقالات، دروس هیئت (2 جلد) و تحقیق کتاب های: نفس شفا، الهیات شفا، شرح فصوص الحکم خوارزمی، شرح فصوص الحکم قیصری، شرح اشارات، خلاصه تفسیر منهج الصادقین و اتحاد عاقل به معقول.

علاقه مندان با خرید اینترنتی این کتاب از طریق نشانی اینترنتی مؤسسه بوستان کتاب به آدرس www.bustaneketab.com می توانند از تخفیف ۲۰ درصدی اثر مذکور بهره مند شوند./822/

چاپ پنجاهم کتاب «الهی نامه علامه حسن زاده آملی» روانه بازار نشر شد

ارسال نظرات