۰۸ آبان ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۰
کد خبر: ۶۹۳۸۳۳
آیت الله فاضل لنکرانی خبر داد؛

برگزاری نخستین دوره آموزشی فقه پزشکی در حوزه های علمیه

برگزاری نخستین دوره آموزشی  فقه پزشکی در حوزه های علمیه
آیت الله فاضل لنکرانی از برگزاری نخستین دوره آموزشی فقه پزشکی در حوزه های علمیه خبر داد و گفت: پرورش و تربیت متخصصان و اساتید از اهداف برگزاری دوره آموزش فقه پزشکی است.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، آیت الله محمدجواد فاضل لنکرانی، رییس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع)، پیش از ظهر امروز، در افتتاحیه دوره دروس گروه های پزشکی که در سالن جلسات امام خمینی(ره) مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) برگزار شد، ضمن تقدیر و تشکر از مسؤولان برگزار کننده این دوره آموزشی، گفت: در چندین سال گذشته پژوهش های مختلفی در زمینه فقه پزشکی در مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) انجام شده و امروز نیز در این مرکز دوره آموزشی گروه فقه پزشکی آغاز به فعالیت کرده است.

آیت الله فاضل لنکرانی با بیان اینکه این دوره آموزشی فقه پزشکی برای نخستین بار در حوزه های علمیه برگزار می شود، افزود: باید برنامه های آموزشی فقه پزشکی به صورت مستمر و منظم برگزار شود و همچنین دانش آموختگان نیز خلاهای موجود در این دوره آموزشی را تذکر دهند.

وی با اشاره به اینکه زمانی که دوره جدید آموزشی احداث می شود، متخصصان متونی را برای آن درس آماده خواهند کرد، که مبنای آن درس قرار می گیرد، اظهار کرد: آیات، روایات و برخی قاعده فقهی در زمینه فقه پزشکی جمع آوری و به عنوان دروس دوره آموزش فقه پزشکی ارائه خواهد شد، از این رو لازم است که دانش آموختگان در این زمینه تحقیقات و پژوهش های بسیاری را داشته باشند.

رییس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) پرورش و تربیت اساتید فقه پزشکی را هدف از برگزاری دوره آموزش فقه پزشکی، توصیف کرد و گفت: مهمترین اهداف برگزاری دوره آموزشی فقه پزشکی این است که دانش آموختگان تسلط کامل در تمام ابواب و مسائل پزشکی همچون سقط جنین و مرگ مغزی دست یابند.

آیت الله فاضل لنکرانی با اشاره به اینکه باید اساتید و دانش آموختگان به دنبال کشف معیارها و قواعد مطرح نشده و دارای کارایی در زمینه فقه پزشکی باشند، افزود: برای دستیابی به این هدف نیاز به ممارست و مطالعه فراوان دانش آموختگان در منابع و مقالات موجود در زمینه فقه پزشکی دارد.

وی با بیان اینکه دانش آموختگان با شور و نشاط دوره آموزش فقه پزشکی را فرا گیرند، ابراز داشت: مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) با مراکز علمی و نظام پزشکی ارتباط برقرار کرده و از اساتید آنها در زمینه مسائل مربوط به فقه پزشکی بهره خواهیم برد.

آیت الله فاضل لنکرانی در بخش دیگر سخنان خود، با بیان اینکه فقه پزشکی زیر مجموعه و گرایشی از فقه است گفت: علمی به عنوان فقه وجود دارد که زیر مجموعه ها و گرایشات مختلفی همچون فقه سیاسی و فقه پزشکی قرار می گیرد.

رییس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) بیان کرد: علم فقه بر دو بخش فقه فعل مکلف و فقه اجتماعی تقسیم بندی می شود که فقه سیاسی، فقه رسانه و فقه پزشکی زیر مجموعه فقه اجتماعی قرار می گیرند.

ارسال نظرات