۰۹ آبان ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۷
کد خبر: ۶۹۳۸۸۳
معاون رئیس شورای اجرایی حزب الله:

به چیزی کمتر از مجازات عاملان جنایت «الطیونه» راضی نخواهیم شد

به چیزی کمتر از مجازات عاملان جنایت «الطیونه» راضی نخواهیم شد
دعموش معاون رئیس شورای اجرایی «حزب الله» لبنان در سخنانی تأکید کرد که این گروه مقاومتی به چیزی کمتر از مجازات عاملان جنایت «الطیونه» رضایت نخواهد داد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری رسا، شیخ علی دعموش معاون رئیس شورای اجرایی حزب الله سخنانی را در خصوص لزوم محاکمه عاملان جنایت «الطیونه» بیروت مطرح کرد.

بر اساس این گزارش، این مقام حزب الله لبنان در این زمینه گفت: حزب الله به چیزی کمتر از مجازات عاملان جنایت الطیونه رضایت نمی دهد. ما تحقیقات درباره این جنایت را دنبال می کنیم و خواستار مجازات عاملان آن هستیم.

دعموش در ادامه سخنان خود نیز یادآور شد: حزب القوات اللبنانیه عامل اصلی رقم خوردن جنایت الطیونه بود. این جنایت از پیش برنامه ریزی شده بود. گفتنی است، ۱۰ روز پیش شبه نظامیان وابسته به القوات اللبنانیه به ریاست سمیر جعجع با یورش به هواداران حزب الله و جنبش أمل در بیروت شماری از آنها را به شهادت رساندند. خبرگزاری رویترز اخیرا به نقل از منابع مطلع از احضار «سمیر جعجع» رئیس حزب «نیروهای لبنانی» (القوات اللبنانیه) به دادگاه نظامی در پی حوادث اخیر در منطقه الطیونه بیروت خبر داد.

منابع مذکور گفتند که قاضی «فادی عقیقی» در پی اعترافات افراد بازداشت شده در این پرونده، خواستار شنیدن توضیحات سمیر جعجع در این باره شده است. از سوی دیگر، حزب نیروهای لبنانی دریافت هرگونه ابلاغیه پیرامون احضار جعجع برای شنیدن اظهارات وی درباره حوادث بیروت را رد کرد.

این در حالی است که پیش از این یک وکیل لبنانی هم علیه «سمیر جعجع» رئیس حزب نیروهای لبنانی و «طارق بیطار» قاضی پرونده انفجار بندر بیروت اقامه دعوی کرده بود. چندی پیش «شیخ احمد قبلان» مفتی لبنان هم به حادثه اخیر در منطقه «الطیونه» واقع در بیروت واکنش نشان داد. وی در این خصوص گفت: این حادثه ابعاد منطقه‌ای و بین المللی دارد./۹۸۸/

منبع: المنار

ارسال نظرات