۰۹ آبان ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۰
کد خبر: ۶۹۳۹۱۴
نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی:

شهدا تدین و ولایتمداری خود را با نثار جان اثبات کردند

شهدا تدین و ولایتمداری خود را با نثار جان اثبات کردند
خراسان شمالی – حجت‌الاسلام والمسلمین نوری گفت: شهدا با نثار جان ادعای تدین خود را اثبات کرده و با خون خویش وعده‌ای که در دفاع از اسلام و نظام داده بودند را محقق کردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین رضا نوری، نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی و امام‌جمعه بجنورد، امروز در یادواره علمدار شهدای خراسان شمالی سردار سرتیپ پاسدار شهید رجبعلی محمدزاده، با اشاره به اهمیت برگزاری یادواره‌ها و مراسم گرامیداشت مقام شهدا، اظهار کرد: اجر بزرگداشت شهدا و زنده نگاه داشتن یاد و خاطره و سیره شهیدان کمتر از شهادت نیست.

وی در ادامه با اشاره به جایگاه شهدا و پیروان راستین راه و رسم شهیدان، افزود: حق‌تعالی در آیه 30 سوره فصلت می‌فرماید: «إِنَّ الَّذینَ قالُوا رَبُّنَا اللَّهُ ثُمَّ اسْتَقامُوا تَتَنَزَّلُ عَلَیهِمُ الْمَلائِکَةُ أَلاَّ تَخافُوا وَ لا تَحْزَنُوا وَ أَبْشِرُوا بِالْجَنَّةِ الَّتی کُنْتُمْ تُوعَدُونَ» و تأکید می‌کند بی‌تردید کسانی که از صمیم قلب گفتند پروردگار ما اللَّه است و سپس در مرحله عمل پایداری کردند، فرشتگان بر آن‌ها فرود آمده و گویند هرگز نترسید و غمگین نشوید و شما را مژده باد به بهشتی که در دنیا وعده داده می‌شدید.

حجت‌الاسلام والمسلمین نوری در ادامه گفت: زمانی که انقلاب اسلامی به پیروزی رسید و نظام دینی در این سرزمین مستقر شد جبهه استکبار جنگ را بر ما تحمیل کرد تا نظام ولایی و دینی را ساقط کند.

وی ادامه داد: درواقع در موضوع جنگ تنها عراق نبود که علیه ایران اسلامی به میدان آمد؛ بلکه همه جبهه استکبار در کنار هم جلو آمده و این جنگ را بر ما تحمیل کردند.

رییس شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی افزود: در چنین شرایطی زمانی که امام راحل فرمان ایستادگی و مقاومت صادر کرد بسیاری از کسانی که ضمیری روشن و دلی پاک داشتند در هر پست و مقامی که بودند به ندای امام و ولی جامعه لبیک گفتند و راهی جبهه‌های نبرد حق علیه باطل شدند.

حجت‌الاسلام والمسلمین نوری اضافه کرد: این افراد از جنگ و بودن در میدان خسته نشدند بلکه با نثار جان خویش ادعای تدین خود را اثبات کرده و با خون خود وعده‌ای که داده بودند را محقق کردند.

وی اظهار کرد: شاید هنوز شناخت و فهم این بزرگواران برای ما دشوار باشد و زمان باید بگذرد تا عظمت کار این شهیدان آشکار شود؛ مانند قصه کربلا و عاشورا که اکنون عظمت و جایگاه آن را درک می‌کنیم.

گفتنی است، سردار شهید محمدزاده دوم اردیبهشت سال ۱۳۴۰ در روستای نوده خراسان شمالی و در خانواده‌ای متوسط و مذهبی دیده به جهان گشود. او سال‌های متمادی در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی فعالیت کرد، فرماندهی سپاه سلمان سیستان و بلوچستان آخرین مسئولیتی بود که این سردار شهید بر عهده داشت، شهید محمدزاده در صبحگاه خونین ۲۶ مهر ۱۳۸۸ در شهرستان سرباز استان سیستان و بلوچستان به درجه رفیع شهادت نائل شد./9314/پ210/

هادی رحیمی
ارسال نظرات