۲۸ مهر ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۷
کد خبر: ۶۹۲۹۱۳
نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی:

ایفای صحیح رسالت طلبگی، شکرگزاری عملی نعمت سربازی حضرت ولیعصر است

ایفای صحیح رسالت طلبگی، شکرگزاری عملی نعمت سربازی حضرت ولیعصر است
خراسان شمالی – حجت‌الاسلام والمسلمین نوری خطاب به طلاب، گفت: ایفای صحیح رسالت طلبگی، شکرگزاری عملی بابت نعمت ذی‌قیمت سربازی حضرت ولیعصر(عج) است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین رضا نوری، نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی و امام‌جمعه بجنورد، امروز در سلسله نشست‌های اخلاق و سلوک انقلابی که در جمع طلاب و اساتید حوزه علمیه استان برگزار شد، اظهار کرد: نعمت هدایت و سربازی حضرت ولیعصر(عج) که از سمت خداوند کریم به ما ارزانی شده، توفیقی است که باید شکرگزار آن باشیم و شکرگزاری حاصل نمی‌شود مگر با درست انجام دادن وظایفی که در قبال این نعمت والا داریم.

وی تصریح کرد: مؤلف کتاب مکیال المکارم 46 وظیفه را به عهده شیعیان و محبین حضرت قرار داده که موظف به انجام دادن این تکالیف هستیم تا دینمان را به ایشان ادا کرده و مورد رضایت حضرت و حق‌تعالی قرار بگیریم.

نماینده ولی‌فقیه در استان با بیان اینکه نخستین وظیفه شیعیان در عصر غیبت دعا برای حضرت ولی‌عصر(عج) است، گفت: اینکه در بسیاری از روایات و سخنان علما و عارفان تأکید به خواندن دعا برای حضرت ولی‌عصر(عج) شده، به این دلیل است که دعا قلب را برای دریافت معارف آسمانی آماده می‌کند و محبت ما در دل حضرت می‌اندازد و موجب ارادت بیشتر ما به حضرت بقیه‌الله الاعظم(عج) می‌شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین نوری در ادامه ضمن بیان حدیثی از مولی‌الموحدین علی(ع) که می‌فرماید: «انْتَظِرُوا الْفَرَجَ وَ لا تَیْأَسُوا مِنْ رَوْحِ اللَّهِ فَإِنَّ أَحَبَّ الْأَعْمَالِ إِلَی اللَّهِ عَزَّ وَ جَلَّ انْتِظَارُ الْفَرَجِ»، گفت: مولای متقیان(ع) تأکید می‌کنند منتظر فرج آل محمد(ع) باشید و از رحمت خداوند نومید نشوید؛ زیرا محبوب‌ترین اعمال در پیشگاه خداوند، انتظار فرج است.

وی افزود: در این راستا بسیار دعا کنید و انتظار فرج را بکشید؛ چراکه ما با انتظار کشیدن و دعا کردن میزان ارادت خود را به‌عنوان یک خدمتگزار و سرباز نشان می‌دهیم و این محبوب‌ترین اعمال در پیشگاه خداوند سبحان است.

امام‌جمعه بجنورد گفت: تزکیه نفس دومین وظیفه‌ای است که ما در قبال حضرت داریم؛ چراکه نفس ما باید آمادگی کامل را داشته باشد تا هر وقت مولی از ما کاری خواست با ولایت‌پذیری کامل بپذیریم و مطیع دستورات ایشان باشیم.

رییس شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی در ادامه افزود: سومین وظیفه ما این است که زمینه جهاد را قبل از آمدن حضرت آماده کنیم، مانند شهید سلیمانی همیشه در راه جهاد و خدمت به نظام و اسلام باشیم و در این مسیر پرتلاطم بدون تردید و با عزت‌نفس در جهت مبارزه با باطل لحظه‌ای درنگ نکنیم./9314/پ210/

هادی رحیمی
ارسال نظرات