۰۹ آبان ۱۴۰۰ - ۱۶:۵۵
کد خبر: ۶۹۳۹۲۲

اعتراض حزب اسلام ستیز هندو از اختصاص اتاق نماز در پارلمان محلی جاکارند

اعتراض حزب اسلام ستیز هندو از اختصاص اتاق نماز در پارلمان محلی جاکارند
اختصاص یک اتاق برای ادای نماز در پارلمان محلی ایالت جاکارند، با اعتراض شدید نمایندگان اسلام ستیز هندو روبرو شدہ است، به طوریکه ادامه فعالیت جلسه پارلمان مختل شد.

به گزارش خبرنگار سرویس بین الملل خبرگزاری رسا، اختصاص یک اتاق برای ادای نماز در مجلس جاکارند اعتراض شدید نمایندگان پارلمانی حزب حاکم بھارتا جاناتا در این ایالت را به دنبال داشت و این اعتراضات آنقدر زیاد بود که جلسه مجلس مختل شد.

اعضای حزب بھارتا جاناتا در مجلس شعارهای تند را سر دادند، و اعضا پس از اعتراضات مجسمه رئیس مجلس و حتی مجسمه سر وزیر را سوزاندند.

یکی از نمایندگان عضو حزب حاکم "بھارتا جاناتا" گفت: به نظر من، باید یک معبد بزرگ در ورودی مجلس ساخته شود.

رئیس مجلس گفت: به نظر شما آنها با این کار خود می توانند ایمان را از قلوب افراد بیرون آورند؟ ایمان هر شخص به خود او بستگی دارد، اما هنگامی که فرد بخواهد عقاید خود را به دیگران القا کند آنگاه مشکلات به وجود می آید.

یادآوری می شود که این نمازخانه در ماه گذشته برای رفاه حال نمایندگان و کارمندان مسلمان در ساختمان مجلس ایالتی تأسیس شده است.

تأسیس نمازخانه در مجلس ایالتی «جارکند» در هند با استقبال اعضای مجلس، گروه‌ها و جناح‌های سیاسی مواجه شده بودہ است.

ابوعاصم اعظمی رئیس حزب سوسیالیست «سماج وادی» شعبه بمبئی و نماینده مجلس ایالت مهاراشترا از اختصاص نمازخانه به مجلس ایالت جارکند هند استقبال کرد و آن را اقدامی خوب و شایسته برشمرد.

وی با انتقاد از سیاست نفرت‌انگیزانه و تفرقه‌افکنانه حزب حاکم «بی جی پی»(بهاراتیا جاناتا) اظهار کردہ بود: حزب حاکم خواهان تفرقه میان آحاد جامعه و فرقه‌گرایی در کشور است.

اعظمی افزود: هر زمان که مسئله مسلمانان پیش می‌آید، سعی می‌کنند میان هندوها و مسلمانان تنفر ایجاد شود تا از این روش برای بهره‌برداری‌های سیاسی خود در انتخابات پیش رو در سال ۲۰۲۲ میلادی استفاده حداکثری سیاسی کنند./

اعتراض حزب اسلام ستیز ھندو از اختصاص اتاق نماز در پارلمان محلی جاکارند

 

ارسال نظرات