۰۹ آبان ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۶
کد خبر: ۶۹۳۹۲۹

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه رضوی معرفی شد

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه رضوی معرفی شد
خراسان رضوی - حجت الاسلام اسفندیاری استادیار گروه فلسفه و کلام اسلامی دانشگاه به عنوان معاون فرهنگی و دانشجویی جدیدِ دانشگاه علوم اسلامی رضوی معرفی شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان رضوی، صبح امروز در جلسه شورای دانشگاه، حجت الاسلام فقیه اسفندیاری استادیار گروه فلسفه و کلام اسلامی دانشگاه به عنوان معاون فرهنگی و دانشجویی جدیدِ دانشگاه علوم اسلامی رضوی معرفی شد.

حجت الاسلام خیاط، رییس دانشگاه علوم اسلامی رضوی با اشاره به اهمیت مقوله فرهنگ و فعالیت های فرهنگی،  وظیفه دانشگاه را تربیت نیرو و تولید علم دانست و گفت: هنجارها، باورها و ارزشهای دینی در کلاسهای رسمی تحقق نمی یابد و این مهم باید از سوی معاونت فرهنگی و دانشجویی برنامه ریزی و اجرا شود.

رییس دانشگاه رضوی بیان داشت: در لسان روایات مردم را از کسب علم غیر سودمند برحذر داشته اند بنابراین علم باید سودمند باشد و این مهم در سایه کار تربیتی محقق می شود و دانشگاه علوم اسلامی رضوی نیز باید در کنار کار علمی و تربیت نیروی دانشمند به این موضوع نیز برابر منویات رهبر معظم انقلاب اهتمام داشته باشد.

وی با اشاره به زحماتی که دکتر سلطانیه و حجت الاسلام عرب در این حوزه کشیده اند نبود حجت الاسلام عرب در مشهد را به دلیل انتصاب به سمت امامت جمعه، سبب انتخاب یکی از اساتید برای این امر مهم دانست که بر این اساس دکتر فقیه اسفندیاری با توجه به ارتباط مناسب با دانشجویان، دغدغه مندی فرهنگی و ارائه طرحی در این زمینه، به عنوان معاون فرهنگی و دانشجویی منصوب شدند.

دکتر خیاط اهتمام معاون جدید را نسبت به سامان دهی حوزه فرهنگی دانشگاه با تأکید بر برنامه های ارائه شده و مفاد حکم ابلاغی، خواستار شد.

وی در این حکم به مواردی نظیر توجه به ابعاد فرهنگي اسناد بالادستي به ويژه سند سياست هاي فرهنگي آستان قدس رضوي، رهنمودهاي توليت معزز آستان قدس و برنامه راهبردي دانشگاه در جهت نهادينه كردن فرهنگ ديني و ترويج سبك زندگي اسلامي، اهتمام به حفظ اصالت حوزوي دانشگاه و ترويج زي طلبگي در همه برنامه‌هاي فرهنگي، و برنامه‌‌‌‌ريزي براي ارتقاي آگاهي‌هاي سياسي، اجتماعي و فرهنگي دانشجويان بر پايه انديشه‌هاي امامين انقلاب اسلامي تاکید کرده است.

وی تلاش در جهت افزايش مهارت‌هاي دانشجويان به منظور ايفاي نقش در نهادهاي فرهنگي كشور و آستان قدس رضوي، برنامه‌ريزي در جهت تربيت مبلغان تراز انقلاب اسلامي، تقويت و توسعه مشاركت فعال و حداكثري دانشجويان در برنامه هاي فرهنگي اجتماعي و سياسي، اجراي برنامه‌هايي براي ارتقاي سطح سلامت جسمي و روحي و نشاط دانشجويان و همكاران و اهتمام به حسن اجراي كليه امور فرهنگي و دانشجويي بر اساس مقررات و آئين نامه هاي مربوطه را از دیگر برنامه های  مهم و لازم برای دوره جدید معاونت فرهنگی دانشگاه دانست.

گفتنی است، مدیریت گروه زبان و ادبیات عربی، فلسفه و کلام اسلامی، مدیریت پژوهش دانشگاه، عضویت درهیدت علمی بنیاد بین المللی امام رضا علیه السلام و ریاست این هیئت؛ مدیریت گروه های علمی معاونت تبلیغات اسلامی حرم مطهر و ریاست بسیج اساتید دانشگاه علوم اسلامی رضوی در کارنامه فعالیت های حجت الاسلام والمسلمین دکتر فقیه اسفندیاری قابل روئیت است./933/پ210/

جواد رستمی
ارسال نظرات