۲۹ مهر ۱۴۰۰ - ۰۹:۳۰
کد خبر: ۶۹۲۹۶۵
مشاور و رییس دفتر سابق نخست وزیر عراق؛

تلفیق نظام آموزشی با اصالت حوزوی تجربه ای قابل استفاده برای عراق است

تلفیق نظام آموزشی با اصالت حوزوی تجربه ای قابل استفاده برای عراق است
خراسان رضوی - دکتر نوفل الحسن با حضور در دانشگاه رضوی ضمن دیدار و گفت و گو با با رئیس دانشگاه از این نهاد علمی بازدید کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان رضوی، دکتر نوفل الحسن، مشاور و رئیس اسبق دفتر نخست وزیر عراق ضمن حضور در دانشگاه علوم اسلامی رضوی و بازدید از این نهاد علمی، با رییس دانشگاه دیدار و گفت و گو کرد.

وی در این دیدار تلفیق نظام آموزشی با اصالت حوزه وعلوم جدید را از سوی آستان قدس رضوی در این دانشگاه اقدامی مبارک و ارزشمند خوانده و آن را تجربه ای قابل استفاده در جامعه آموزش عالی عراق دانست.

دکتر نوفل الحسن گفت: روابط علمی، فرهنگی و پژوهشی بین دانشگاه علوم اسلامی رضوی و مراکز علمی عراق روند رو به رشدی را طی کرده و تجارب علمی بین دو کشور منتقل خواهد شد و هر دو کشور از برکات امام رضا علیه السلام و ائمه معصومین مدفون در عراق استفاده خواهند کرد.

مشاور و رئیس دفتر سابق نخست وزیر عراق  با اشاره به جایگاه والای ایران در منطقه، عراق را نیز دارای جایگاه تمدنی مناسب و نیز خاستگاه شش امام معصوم علیهم السلام برشمرد و گفت: امیدواریم تنوع نژادی و قومی در عراق بتواند به نفع هم گرایی و اتحاد باشد.

وی افزود: امیدوارم  درعراق  نیز دانشگاه ها و مراکز پژوهشی همانند ایران بتوانند برای مشکلات و معضلات راه حل بنیادین ارائه کرده و مانند نظام آموزشی که در این دانشگاه ایجاد شده، در آنجا نیز بین اصالت و روزآمدی یک تفاهم ایجاد کنیم.

مدیر مرکز مطالعات و پژوهش های عراق با اشاره به وضعیت دانشگاهی درعراق گفت:  نظام آموزشی عراق به دلیل تسلط استبداد به میزان زیادی از پیشرفت علمی عقب افتاد و بعد از سقوط  صدام با اینکه این نظام آموزشی رونق گرفت اما با چالش هایی نظیر رسوخ فرهنگ غرب در جامعه عراق مواجه شد که امیدواریم این چالش ها به فرصت تبدیل شود.

در این دیدار حجت الاسلام علی خیاط رئیس دانشگاه علوم اسلامی رضوی با معرفی اجمالی از تاریخچه دانشگاه و نیز موفقیتهای علمی و پژوهشی و نظام آموزشی این مجموعه علمی وابسته به آستان قدس رضوی سخن گفت.

وی با اشاره به همکاری دانشگاه با اعتاب مقدسه عراق نظیر عتبه حسینی و عباسی، بیان داشت: دانشگاه علوم اسلامی رضوی نسبت به انتقال تجارب علمی و پژوهشی خود به دیگر مراکز علمی عراق آمادگی کامل دارد./933/

جواد رستمی
ارسال نظرات