۰۹ آبان ۱۴۰۰ - ۱۶:۳۳
کد خبر: ۶۹۳۹۳۳
نائب رئیس شورای اجرایی حزب‌الله لبنان:

لبنان توسری‌خورِ سعودی و امارات یا هیچ کشور دیگری نیست

لبنان توسری‌خورِ سعودی و امارات یا هیچ کشور دیگری نیست
علی دعموش ضمن اعلام اینکه پوچ خواندن جنگ یمن کمترین توصیفی است که می‌توان برای این جنگ وحشیانه به کار برد، تصریح کرد، لبنان ذلیل و توسری‌خورِ هیچ کشوری نیست.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری رسا، علی دعموش نائب رئیس شورای اجرایی حزب‌الله طی مراسمی گفت «لبنان ذلیل و توسری‌خور عربستان سعودی، امارات یا هیچ کشور دیگری نیست و تضعیف، ارعاب یا تضعیف کرامت ملی آن از سوی هر کسی، مردود و محکوم است».

بر اساس گزارش «النشره»، وی افزود، اگر برخی سیاستمداران لبنانی اجیر شده وبرخی رسانه‌ها و اصحاب رسانه در لبنان کرامت خود را فروخته‌اند وبرای پول در مقابل آل‌سعود تعظیم کرده‌اند، اما اکثریت ملت لبنان کرامت دارند، با پول خرید و فروش نمی‌شوند و در برابر باجخواهی می‌ایستند.

شیخ دعموش در ادامه گفت، حمله اخیر سعودی به لبنان دلیل شکست وسردرگمی سیاسی است وآنها می‌خواهند با این کار بر شکست پروژه‌های خود در لبنان ونیز شکستشان در یمن و مأرب سرپوش بگذارند.

وی تأکید کرد، هر کسی که از ملت مظلوم یمن دفاع کند انسانی شریف است که در کنار حق ایستاده وحرف حقش را در برابر حاکمی قاتل وظالم می‌زند. توصیف این جنگ به جنگی پوچ، کمترین چیزی است که می‌توان درباره جنگ وحشیانه در طول بیش از شش سال علیه ملتی مظلوم گفت.

شیخ دعموش افزود، این حمله به یمن تا کنون بیش از چهارده هزار قربانی داشته و یک تجاوز است که برابر با تروریسم و وحشی‌گری تجاوز مستمر صهیونیست‌ها علیه فلسطین وملت مظلوم آن است. سعودی هیچ راهی جز اعتراف به شکست در برابر پابرهنه‌های ملت مظلوم یمن وتوقف این جنگ وحشیانه ندارد.

مصاحبه‌ای که اخیرا از «جرج قرداحی»وزیر وزیر اطلاع‌رسانی لبنان منتشر شد و وی در این مصاحبه ضمن جنگ یمن را پوچ خواند و خواهان توقف شد،با اعتراض شدید سعودی ومتحدانش روبرو شد.

عربستان به همراه برخی کشورهای دیگر حوزه خلیج فارس سفرای خود را از لبنان فراخواندند و از سفرای لبنان خواستند، به کشور خود بازگردند./۹۸۸/

ارسال نظرات