۱۰ آبان ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۸
کد خبر: ۶۹۴۰۴۸
رئیس شورای اجرایی حزب‌الله لبنان:

هجمه به بیروت ناشی از شکست بن‌سلمان در مأرب یمن است

هجمه به بیروت ناشی از شکست بن‌سلمان در مأرب یمن است
صفی‌الدین با تاکید بر تلاش این جنبش برای رفع مشکلات و جلوگیری از بروز درگیری داخلی گفت: هجمه عربستان به بیروت ناشی از شکست ریاض در نبرد مأرب یمن است.

به گزارش سرویس بین‌ الملل خبرگزاری رسا، حزب الله لبنان تاکید کرد، تنش‌آفرینی ریاض در مناسبات خود با بیروت بخشی از نگرانی «محمد بن سلمان» ولی‌عهد عربستان سعودی از تبعات آزادسازی استان مأرب یمن به دست جنبش انصارالله است.

سید «هاشم صفی الدین» رئیس شورای اجرایی حزب الله لبنان در اظهاراتی گفت: نمی‌توان تصور کرد که موضوع، مربوط به یک اظهار نظر(انتقاد وزیر اطلاع رسانی لبنان از جنگ یمن) باشد، بلکه بیشتر از آن است.

وی افزود: آنچه در عربستان اتفاق می‌افتد، اتفاق بزرگی است، زیرا سعودی‌ها و به طور کلی کشورهای حوزه خلیج (فارس) که مسیر روابط با اسرائیل را دنبال کردند، در آینده نمی‌توانند صدای انتقاد لبنان و سایرین را از روابط عربستان و اسرائیل تحمل کنند، چیزی که در روزهای آینده علنی خواهد شد.

صفی‌الدین گفت: محمد بن سلمان ولی‌عهد سعودی در اضطراب به سر می‌برد و پس از سقوط مأرب با مخمصه بزرگی روبه‌رو خواهد شد. او ترس و اضطراب از دست دادن تمام توهماتش را دارد و آنچه لبنان با آن مواجه است، نشأت گرفته از همین ترس بن سلمان است.

رئیس شورای اجرایی حزب الله لبنان گفت: کسانی که از طریق بحران‌سازی به دنبال معطل گذاشتن کار دولت یا ضربه زدن به ثبات لبنان و تشدید تحریم‌های آمریکا یا سعودی هستند می‌خواهند لبنان را به نابودی بکشانند در حالی که ما تلاش کردیم و خون‌ها دادیم تا کشورمان به جنگ داخلی کشیده نشود و مشکلات اقتصادی و داخلی لبنانی‌ها را به همین منظور (تا حد توان) علاج کردیم./۹۸۸/

منبع: فارس
ارسال نظرات