۱۱ آبان ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۲
کد خبر: ۶۹۴۰۷۷
نائب دبیر کل مجلس وحدت مسلمین پاکستان:

روحانیت شیعه حامی مظلوم و مخالف ظالم است

روحانیت شیعه حامی مظلوم و مخالف ظالم است
حجت الاسلام والمسلمین رضوی در کنفرانس پیام پاکستان، اتحاد ملی و اسلامی را عامل رشد و توسعه کشور دانست و گفت: ما حامی مظلوم و مخالف ستمگران هستیم.

به گزارش خبرنگار سرویس بین‌ الملل خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین سید احمد اقبال رضوی نائب دبیر کل مجلس وحدت مسلمین پاکستان، در کنفرانس رحمت اللعالمین و پیام پاکستان که امروز با حضور علما، روحانیون، شخصیت ها و تعداد زیادی از عموم مردم از شیعه و اهل سنت برگزار شد، گفت: روحانیت شیعه حامی هر مظلوم و مخالف از هر ظالم است.

وی با بیان این که رشد و توسعه پاکستان بدون اتحاد ملی و اسلامی امکان پذیر نیست، اظهار داشت: دشمن هر چه توانایی دارد تلاش می کند تا اختلافات دینی و مذهبی بین شیعه و اهل سنت را شعله ور کند اما توحید و نبوت نقطه ای است که جهان اسلام بر آن متحد است.

این روحانی پاکستانی با اشاره به این که تمام کسانیکه بر توحید خداوند متعال و نبوت پیامبر اسلام(ص) اعتقاد دارند از نگاه قرآن کریم، سنت رسول اسلام(ص) و آموزه های دینی مبین اسلام، مسلمان هستند گفت: هیچ کس چنین اختیاری را ندارد که کلمه گویان را از دائره دین اسلام خارج کند، ما بجای این که بر اختلافات جزئی اصرار بورزیم باید بر مشترکات دینی متحد شویم و از تکفیر همدیگر پرهیز کنیم.

وی با تاکید به این که ما حامی هر مظلوم ایم ولو آنکه او غیرمسلمان باشد و علیه هر ظالمی هستیم ولو آنکه او مسلمان حتی شیعه باشد، اظهار داشت: عزاداری سید و سالار شهیدان کربلا حضرت امام حسین علیه السلام رگ حیاتی هر شیعه پاکستان است، بر مسئله عزاداری امام حسین علیه السلام با کسی معامله نمی کنیم و کوتاه نمی آیم.

در این کنفرانس حجت الاسلام سید حسن رضا همدانی، عابد علی، سندر شاه، سید حسین زیدی، آصف غوری و حقوقدان سید اسد نقوی نیز سخنرانی کردند.

در آخر این کنفرانس حضار برای ثبات و امنیت و رشد و ترقی پاکستان نیز دعا کردند./988/

روحانیت شیعه حامی هرمظلوم و مخالف از هرظالم است

ارسال نظرات